Gelagat budak kembar

Salam

Selamat petang..

Antara gelagat budak kembar yang mencuit hati saya..

Suatu hari kedua-duanya masuk main kat dalam besen.. bila tak boleh keluar dari besen, Elly dah takut terus jer nanggis.. emmy ok lagik.. boleh duk gelak lagik.


Suka berebut barang.. selalunya elly yang akan menang.. dia memang tak kan mengalah punya.. tapi kadang-kadang kalah juger..

ni masa dia berjaya merebut bekas air dengan emmy.. haaa.. suka giler...


ni pulak emmy yang kalah.. dah tarik muka masam.. lepas tuuu.. emmm.. meraunggg laa..


Diorang ni kalau dah letih main.. mengantuk.. terus jer tidur.. landing kat mana-mana saja.. macam si elly ni.. dalam banyak-banyak tempat..kat tangga pulak dia tidur.. hahaa.. muat-muat jer badan dia kat anak tangga tuuu.. mujur tak tergolek..

Mari nikmati sundae..

Salam

Meloponggg... mulut elly .. kali pertama merasa kesejukan dan kemanisan sundae.. lagak seperti artis yang terkantoi nak menjawab soalan gosippp.. dari wartawan terjah melodii..


Dan Emmy pulak seperti orang terkena pukauu.. bagaikan terkena panahan cintaaaa..

Dan yang paling tak boleh tahannn.. bila ada orang tuuu.. sampai terpejam bijik mata.. feeling habisss..

hehehe..

Riwayat roti canai

Salam

Keluar peti ais....

Masuk mikrowave...

Simpan kat perut..

burrr.. Alhamdulillah .. kenyanggg..


Jumpa kawan baru

Salam..

Semalam ke klinik.. sebab abang iman tak berapa sihat.. selsema.. dan terus ambik ubat demam untuk diorang jugak.. takut berjangkit dengan abang pulak.. masa tunggu, budak berdua ni memang kecoh ..main menyerit jer kerjanya..


kemudia datang sorang patient ni.. dengan anaknya.. usia setahun 8 bulan.. emm.. kalau nak bandingkan saiznya dengan elly&emmy ni.. memang jauh berbeza..

Elly&emmy memang suka sangat nak berkawan dengan Sofia nii.. terutamanya si emmy..nak tahu kenapa??? tengok jer mata dia.. ada makna tuuu..

Lepas dah puas bermain ngan Sofia.. letak pula diorang kat buaya plastik tu.. hahaha.. dak Elly memang penakut giler.. nanggis kuat..

Kemudian letak pulak si Emmy.. mula-mula ok jer.. tapi bila buaya tu terjongkang-jongkit.. haa mula laa.. pasang lagu juga.. uwaaa..


Pss..
Syukur Alhamdulillah.. diorang dah sihat seperti sedia kala..

Rajin membaca??

Salam..

Amboii.. rajinnya abang Iman membaca.. kalau cam ni laaa.. grenti dapat nombor 1 dalam kelas nanti kannn...

tapi sebelum tuu.. Jom kita intai apa yang dia baca ..


"


"


"


"


haaa.. peminat BEN10 niii.. macam-macam ragam budak laki sorang ni.. pening paler nak layan kerenah dier..

Elly&Emmy sudah 18 bulan dan mereka masih minum susu ibu secara eksklusif

Salam

Apakabar semua??

Semoga sihat dan ceria-ceria selalu...

lama tak update blog ni.. sebabnya dalam minggu ni .. elly&emmy tak berapa sihat.. demam sikit.. tapi sekarang dah okey... hanya dapat ragam baru sikit.. nak berkepit jer kedua-duanya.. tak nampak kelibat mama diorang.. haaa.. nanggis memang tak hinggat doniaa... sabar jarr laaa..

sekarang ni diorang dah 1 tahun setengah.. dan masih minum susu ibu secara eksklusif.. elly dah boleh berjalan.. tapi tak laju lagi.. macam robot lagik pergerakan dia.. emmy baru cuba nak berdiri sendiri.. tapi masih takut-takut..


ok laa.. nanti saya update lagik.. bye- byee..

Elly&Emmy jumpa geng kembar.


Salam..

Chup.. chupp.. saya dah ketinggalan ni.. tapi tak kisahlahhh.. saya nak kepo-kepo jugaa...


hehehe.. hari sabtu lepaskannn.. elly&emmy pergi berkelah dengan geng kembar.. mak aiii.. bes nyaa.. tengok anak-anak kembar ni berkumpul ramai-ramai.. macam-macam gelagat ada tauuu..


tak kisah laa kembar atau tidak.. diorang semuanya shomel-shomel belaka... bukan jer anak-anak jer yang shomel.. mak-mak budak pun shomel-shomel jugaaa...

Ramai juga family yang datang hari tu.. walaupun ujan agak lebat.. makanan pun banyak jugak.. memang rugi lahh siapa yang tak dapat join hari tuuu..


Nak tengok gambar masa perkelahan tu .. boleh lah ke blog diorang ni..
  1. Hanani(kembar3)
  2. Ummie (Kyra&sara)
  3. Nur & Rozi
  4. Qis
  5. Yat(mommy qies)
  6. Ida
  7. Aqien
  8. Ben Ashaari
  9. Nisa
dan saya sangat laa rugi.. terlupa nak bawa kamera.. hanya bawa video kamera jer.. elly&emmy gelak jer bila tengok gambar vidoe perkelahan tu.. meriah tulll..

pict.. thanks to
Yat(mommy qies)

Agar-agar sagu

Salam..

Hehehe.. lama menyepi... tiba-tiba muncul ngan agar-agar sagu plakk.. nak buat macam mana kannn. dua tiga hari ni.. cuaca dah panas balik.. tuuu yang tiba-tiba tekak ni nak makan benda yang sejuk jaa..

jom makann.. segar mata.. baru bersemangat nak menjahit....

Happy Birthday to me..

Salam

Errr... ada sapa-sapa yang nak nyanyikan lagu besday kat saya tak???..

Alhamdulillah.. semoga panjang umur dan murah rezeki saya..

umur??? baru masuk 23 tahun.. tapi anak dah 4 orang... hehehe.. perahsantannn.. sila baca umur tu arah bacaan jawi.. okey laa tuu..

Kekk??.. setiap tahun berkongsi kek dengan abang iman jer..

Hadiahhh??.. kalau orang tak beli.. tak kan nak mintak pulak kann??.. penampar nakk??? larikkk...

Happy 8th Birthday Abang Iman

Salam..

Hari ni merupakan hari kelahiran abang Iman yang ke 8 tahun.. kebetulan jatuh pada Hari Wilayah dan abang Iman pulak bersekolah di wilayah Putrajaya.. maka setiap tahun abang Iman mendapat cuti pada harijadi dia.. waaa.. suka betul budak ni..

Untuk Iman..
Mama doakan semoga abang Iman menjadi anak yang soleh ..patuh dan hormat pada orang tua.. rajin belajar supaya menjadi anak yang cerdik seterusnya berjaya didunia dan akhirat..Amin..


pss:
kebetulan juga hari ini merupakan harijadi ke8 abang Muhaimin... abang kepada sikembar Afnan&Affan.

Insyaallah.. kalau tak ada apa-apa halangan.. kiter berjumpa 12hb nanti.. yer ummi..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails