Kurun Najwa

Minggu 35

Semalam pergi check kat hospital.. tapi saya rasa macam tak best jer.. sebab dapat doktor lain.. lama jugak dia duk scan perut saya... entah sampai berapa kali perut saya duk mengeras.. sampai tangan doktor tu pun leguh jugak.. susah nak dapat ukuran setiap baby.. baby pulak asyik bergerak..

huhuhuk.. risau hati saya.. sebab doktor tu duk buat muka macam risau jer... banyak kali dier tanya saya.. betul ker tarikh due ni? awak pasti ker?.. Memang la saya pasti... sebab saya selalu catit tarikh period saya setiap bulan...

Doktor tu cakap... baby kecik sangat.. hanya ada sedikit peningkatan.. tak sampai berat 2 kg lagi.. berat ke dua2 baby tak jau beza..

Boleh doktor tu tanya kat saya.. awak pasti hanya ada dua baby.. bukan 3.. ayoyo doktor buat lawak ker... 2 pun dah macam tak muat? Sempot saya.. cakap pun dah tercungap2 penat.. banyak orang dah tegur saya.. bila dengar suara saya.. bunyi macam penat jer? Memang pun saya penat dan sangat sempot..

Ukuran yang doktor tu ambil macam tak betul jer.. mana taknya.. sepatutnya second baby lebih berat dari first baby... tapi sebaliknya.. dah tu.. kurang pulak dari ukuran 2 minggu lepas...

Malas saya nak fikir banyak.. bertambah penat... Minggu depan ada lagi perjumpaan dengan doktor.. tapi kat klinik pulak.. dengar apa yang doktor tu nak cakap..

Semoga semuanya berjalan dengan lancar..

Nak mengeluh sikit kat sini.. kaki saya selalu kejang.. nak2 time tengah baring.. sakit tok sah nak cakap.. memang sedap sangat.. Malas nak mengeluh kat suami... asyik mengeluh benda yang sama jer.. bosan jugak.. biasa la adat ibu mengandung.. mesti ada sakit2 badan.. ini semua dugaaaannnn... Ayat nak pujuk hati sendiri..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails