Kurun Najwa

Tag zaman kanak-kanak Uda

Menjawab tag dari mamalieya.. maaf mama.. terlewat sikit.. tak perasan.. sebab minggu ni kurang jalan2 kat blog kawan.. saya sakit pinggang!

Mula2 letak gambar zaman kanak-kanak..

Okey laa.. saya letak gambar ini.. coz ini ajer yang ada .. yang lain kebanyakkannya dah blur..
umur masa ini 5 tahun.. sangat teruja.. sebab first time tangkap gambar kat studio.. bila cina tu cakap 1,2,3 senyum.. terus automatik saya kembang lubang idung.. sangat bijak kan kan..





20 perkara masa zaman kanak-kanak.. Amboi banyaknya.. mujur tak 100..

1. Lahir pada tahun 1979.. kat umah di kampung Behor Empiang (mahu tergeliat lidah nak sebut) Nama kampung agak aneh sikit.. almaklum la.. negeri atas kayangan..

2. Tak pernah masuk tadika.. terus masuk darjah satu.. maka teramat la jakun saya pada masa tu.. baru nak kenal kawan..

3. Suka mengail ikan kat bendang... masa banyak habis kat bendang..

4. Suka menangkul udang bendang... kat dalam parit besar tepi jalan..

5. Masa sekolah rendah.. tak tahu kenapa perlu ke sekolah..

6. Tak pernah buat homework.. exam pun tak pernah ambil kisah.. saya dengan dunia saya..

7. Akibatnya saya sentiasa dapat nombor satu dari belakang..

8. Pergi ke sekolah jual kerepek ubi kayu.. hasil jualan saya dapat beli sepasang jam tangan.. suka nyaaaa...

9. Pergi kesekolah kayuh basikal.. masa darjah 4..

10. Pernah emak potong rambut saya.. jadi macam rambut Abu Bakar Elah.. habis la saya kena ejek ngan budak lelaki masa kat sekolah.. diorang cakap.. cam rambut tempurung kelapa.. panas jer telinga..

11. Tak suka pergi mengaji.. sebab tok guru tu garang sangat.. selalu saya kena gertak ngan rotan.. kecut perut saya.. airmata ngan idung turun macam ujan

12. Selalu ikut ayah pergi pasar malam.. naik motor ada tank kat depan..

13. Rapat dengan ayah.. ayah selalu bawak saya jalan2.. berbanding adik beradik yang lain.

14. Suka tengok gusti dengan ayah.. tapi sebenarnya saya tidur depan tv.

15. Masa darjah satu dah pandai basuh kasut sekolah sendiri.. sebab masa tu emak baru dapat baby ... ada rasa sedikit jeles..

16. Rapat dengan kak long dan bermusuh dengan kak ngah.. tak tahu kenapa jadi macam tu.. masa zaman kanak-kanak jer.. sekarang tak.

17. Suka nak simpan rambut panjang.. tapi mak tak kasi takut kena kutu..

18. Masa zaman kanak-kanak.. jarang sangat saya makan nasi.. tak tahu makan apa.. perut rasa tak lapar jerr.. sentiasa kenyang..

19. Masa darjah 5 dah pandai pergi hospital sorang diri.. untuk sakit gatal2 kulit.. maklum laa saya suka main lumpur..

20. Yang paling teruk.. saya tak pulangkan 2 buah buku cerita dari perpustakaan awam dan 2 buah buku dari perpustakaan bergerak.. mujur chek tak kena saman.. kalau tak jenuh nak membayar.. turun naik mahkamah lol...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails