Kurun Najwa
Showing posts with label senaman. Show all posts
Showing posts with label senaman. Show all posts

Cabaran kempiskan perut .. wacaaa..

Pehhh.. cabaran 30 hari squat hari tu, saya berjaya melakukannya.. yehaa.. last day hari tu 250 kali squat.. hari pertama, kedua, ketiga memang paha sakit giler.. lepas rehat sehari.. sambung balik  besok hari.. rasa sakit tu berkurangan.. hari2 berikutnya dah tak sakit paha..

hasilnya .. walaupun buntot tak seseksi Jenifer Lopez tapi lemak degil kat perut berkurangan .. buktinya saya dapat pakai seluar jean 10 tahun lepas, yang sebelum ni, tersangkut kat perut tak dapat nak butang.. heee.. cabaran squat ni akan diteruskan..

sekarang tambah lagi dengan cabaran ni






Senaman untuk paha dan punggung

Hari ni dengan semangat yang berkobar-kobar macam obor.. hehe.. jangan terpadam sudah lerr.. maka saya mencabar diri melakukan senaman squat.. tak susah pun.. hanya tunggek- tunggek.. tapi kesannya lepastu.. pehhh .. ketaq lutut.. nak jalan pun mengigil.. paha pun sakit.. terutama sekali masa nak turun tangga.. rasa macam nak terlipat saja kaki .. hehee.. dahsyat kannn..

sila percaya.. kalau tak percaya cuba buat.. kalau rajin buat senaman squat ni.. hasilnya paha jadi pejal berotot, perut kempis dan punggung jadi bulat dan melentik.. pehhh.. macam pinggang dan punggung kerengga.. ekk kerengga ada punggung ker?

kalau ada yang nak mencabar diri sendiri buat senaman squat ni.. boleh ikut cabaran ni yer.. tadi saya dah buat 50 kali.. hasilnya..emmm.. mana nak nampak lagi ler.. poyo betul :P .. paha sakit giler ada ler.. mengigil jugak  nak siap 50 tuuu...


Cara untuk melakukan senaman squat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails