Blusher, lipstick, BB cream dari MAC

Salam

Coretan petang ni, teringin sangat.. macam orang tengah mengidam, nak guna jenama makeup yang mahal2.. huhuk sebelum ni tak pernah guna pun, kalau beli pun jenama makeup yang duk iklan kat tv saja...julat harga antara rm16 hingga rm40 saja..

mungkin juga penanggan daripada GST yang bakal rakyat Malaysia hadapi bermula minggu hadapan.. jadi apalagi, sebelum harga yang dah mahal ni bertambah mahal, saya pun menyempurnakan kempunan tersebut dengan di seponsor sepenuhnya oleh enchik abam suami tersayang.. tq lalink :)

Persoalannya.. baguih ker? bagoss ker? lawa ka muka tu? dah jadik sama taraf cam muka artis ka?

OK.. Jawapan untuk persoalan itu telah dijawab oleh juri2 yang susah bangat nak memuji ni.. macam takut kena saman saja kalau nak bagi pujian tu.. kempunan tau nak dengan pujian dari diorang.

Juri pertama.. Enchik Abam Suami
" emm cantik .. muka tu nampak cam tak bermakeup.. nampak cantik semulajadi.. berseri2 ..muda .. macam ni abang suka, kalau tempek muka bedak berlapis2 tu abang tak suka.. rasa cam nak pi cakar jer muka tu.. mesti banyak bedak kat kuku.. dah tu mulut merah menyala macam kucing baru lepas makan burung "
Pehh sempat lagi tu dalam memuji selit dengan leteran sedikit... ok noted.. isteri awak tak akan pakai bedah tebal2 cam tepung gombak plus dengan lipstik merah nyala..

Juri kedua.. anak lelaki Iman 12 tahun
ni pun jenis yang susah nak bagi pujian.. jenis tak kesah, buat dekk jer.. tapi kan hari tu dia pun puji mama dia ni.. " wahhh mama.. muka mama nampak licin lahhh, berseri, cantik.. ni kalau lalat ngap pun boleh tergelincir tau"..
peh sempat lagik tu.. sambil memuji bagi perbandingan bagai.. huhhh..  macam2..

Kesimpulannya... suka hati saya..  ni yang dikatakan alah membeli menang memakai.. walaupun mahal hasilnya walahhhh.. ni pun tak tahu bila nak habis, bukanya selalu bermakeup.. dah tu pakai nipis2 saja..

blusher MAC ..warna berton.. yang warna terang sapukan pipi, warna lembut tu sapu bawah mata atau bahagian muka yang nampak sebam tak berseri.. bagi nampak seri sikit..


cantik pulak cover compact dia.. tapi tak der cermin dalam tu.. nak sapu kena pi carik cermin :P


BB cream MAC.. senang saja, sapu jer bb cream ni, tak payah dah nak tempek2 bedak bagai.. licin dan sekata warna dia.. kalau ada cela2 atau parut2 jerawat yg tak berapa terang boleh cover, kalau muka ada parut jerawat atau jeragat yang ketara, kena pakai concealer dulu, baru dapat melitupi kesan2 tersebut dengan sempurna..

Lipstick MAC, saya pilih warna pink.. mmg suka warna pink yang lembut ni selain daripada warna nude.. hehe lagik pun Enchik Abam Suami dah pesannn.. jangan pakai warna merah angggg


huuuuuuuuuu.. heppy muka berseri2.. bukan sebab makeup MAC yang mahal ni.. TAPI sebab Enchik Abam Suami yang belanja.. sayatauawaksayangsaya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails