Monday, May 24, 2010

Si kembar buli mama.. uwaaaa

Salam..

Baru berkesempatan nak update blog.. fuhhh sibuk sangat sekarang ni.. badan pun letih.. menguruskan si kucik berdua tu..

Sekarang ni .. diorang dah pandai berpakat.. macam mana nak buli mama kesayangan diorang.. memang tak nak kasi mama berternet dan jugak nak landing-landing manja kat bantal tu.. kalau nampak jer mama landing.. fuhh ... menerkam datang.. adik tarik rambut..siap geget-geget sekali kepala mama.. kakak pula, siap cakar muka mama.. kalau boleh mata mama pun mahu di korek nyer.. asyik nak buat geram-geraman jer diorang ni..

Kalau masa tidur .. dah tak mahu tidur serentak.. adik tidur.. kakak main sampai laa adik terjaga.. lepas tu..baru kakak nak tidur... yang parahnya mama laa.. sebab kalau tak tidur kedua-dua.. kerja mama pun terbatas.. masa rehat pun tak ada..

Bila nak menyusu.. masing-masing berlumba-lumba nak menetek.. bila kakak nampak adik sedang menetek.. haaaa.. mula la dia jelesss.. datang tarik-tarik adik.. kalau boleh nak panjat atas adik.. jadik kenalah mama offer sebelah lagik.. dapat nyot-nyott sorang satu baru diam.. seksi meksi laaa mama nyer.. sampai kakak Ya cakap.. "mama.. Ya tak tengok mama seksi ..nanti mama malu".. hehehe.. mujurkan .. anak perempuan.. lebih memahami.. kalau ada abang iman.. terpaksa mama cover time duk menetek..

Jom tengok cara mama menetek twin...teknik penyusuan cara kendong bola (breastfeeding football hold)..



Hehehe.. mama dan twin version omputih..

Kesimpulannya.. fuhh .. letih.. bila kedua-dua nyer meragam.. tapi pada masa yang sama.. besss nyer pengalaman ni.. terutamanya bila dapat menyusu mereka secara serentak.. pendek kata mama rela dibuli ngan budak kucik berdua ni..

15 comments:

nabilah_2908 said...

hehe..kesian mama dia kena buli..notty betul si kembar ni eh.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MY MOM AND POLYP

kakcikseroja said...

Hehehe.. pengalaman yang tak mungkin dapat dibeli dengan wang ringgit.. seronoknya.. :)

Noreen said...

seronoknyer=)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ehhehe..menghiburkan ati..:-)

qasehadam @ nurul said...

hikhik..ailapbiu emmy n elly yg sgt notti ni.bagus buh pic BF twin sbb ramai yg tak tau sgtla ade yg pnh tnyku..paling selesa kalo ank kecik je guna stail football tuh

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Kesian mama kena buli.. :)

Tp..tu lah saat2 yg paling maniskan..mmg menghiburkan.. :)

onniey84 said...

jap jer elly dan emy membesar kan..eii rasa kiut pulak ada kembar nii

Izan Ishak said...

uda...
kita serupa. selalu kena buli juga... tapi skrg twin menyusu masa ummi baring je. mmg seksi, tp seb baik sume org dlm umah ni buat dek je...

@e_da said...

huhuhu kurus kering la uda lepas ni... susu kena sedut byk2 dak dua tu.. so cute.. hihihi

kinsyakrn said...

hikhik..kelako pulak kendong dua2 camtu tp ttp comel..

rynas said...

wah gitu yer nyusu kembar syoknyer..

Ibu faheem said...

hai besan..patut latak nampak batang idung ye..kat rumah ni pun bizi tahap mega dah..faheem pulak tak sihat..adesss..

ai ni takde la nak berangan twin dah..kotnya nak berangan menantu twin pun tak boleh kan..hahaha.

mamalieyna said...

hehehe..si ibu pulak di buli ye..naseb la ada twin...takpe2 pengalaman berharga tu..^_^

E said...

oohh!! kembar! cutenya! susah x nak menjaganye?

|| NaFiRaa || said...

ayoooo!! bulih pengsan mama kamu kalo macam nih~ kuat sungguh semangat mama kamu menyusu badan.. kalo untie.. mau 2 2 untie sumbat susu botol jek.. hehehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails