Kurun Najwa

Cerita di sebalik maskara

Salam..

Make up.. bersolek.. emm perempuan mana yang tak suka kan.. even auw-auww pun lebih over bersolek berbanding kaum hawa. Tak kisah lah bersolek tebal ker nipis ker.. ikut cita rasa sendiri kan. Kalau saya lebih suka dan selesa bersolek cara nipis nampak natural dan lembut jer... tempek sikit bedak, eyeshadow warna koko,krim, peach janji bukan warna terang. Lepas tu suka pakai lip gloss jer.. dah tak berapa minat nak pakai lipstik.. leceh sebab lipstik ni suka bagi bibir kering.. dan last alat solek yang saya suka.. mascara.. kasi lentik tebal bulu mata.. tapi tak lah sampai macam akak Rosita che wan tu.. bulu mata siap boleh buat kipas lagi.. opsss.. terpuji pulak..

Tapi kan kan.. sekarang dah tak pakai maskara semua ni.. di sebabkan oleh satu eksiden.. cik suami la punya pasal niii..

Cerita dia macam ni.. pada suatu hari.. hehehehe.. nak keluar jalan-jalan kan, so saya pun bersiap laa.. zass zusss zasss.. 15 minit siap .. cepat kan.. make up simpel jer.. bedak, eyeshadow, mascara dan lipgloss.. Bila dah siap.. suami memandang saya dengan terpegun siap diteleknya muka saya pada jarak lebih dekat.. Dalam hati saya pada masa tu kan.. fuh kembang-kempeh.. duk pikir mesti dia nak puji betapa cun nya isteri dia bila dah makeup.. Siti Nurhaliza pun boleh kalah..

Tut... tut.. suami saya menarik bulu mata saya..
"Auwww sakit laaaa.. apasal abang tarik bulu mata ayang ni??"

"Laaaa abang ingatkan kaki serangga terlekatkan mata ayang tadi.. tu yang nak tolong buang tu, takut masuk mata"..

Bulu mata tebal kasar cam kaki serangga. pic kredit google

Emm hampeh tul kan.. kalau korang kan.. rasa macam mana.. keciwa tak? Nak bagi jadi cantik tapi lain pulak jadinya.. sejak dari kes tarik bulu mata tu.. saya dah tak pakai maskara.. walaupun masih ada hati nak pakai.. Ni baru pakai maskara .. kalau pakai bulu mata palsu .. tak tau laa apa reaksi suami..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails