Minggu 36

Minggu ke 36.. check kat klinik... tak sukaaa... orang ramai sangat.. tunggu dekat kaunter giliran dah 1 jam... panas kerusi, kebas buntut, keras perut.. letih menunggu.. rasa nak baring jorr..

Orang ramai betul kat klinik.. penuh sesak .. masing2 nak dapatkan rawatan utk sakit demam batuk dan selsema.. wabak H1N1 yang makin menular..

Saya pun rasa tak selesa.. bila dikelilingi dengan keadaan yang macam tu.. bila orang sebelah batuk2 atau bersin.. lagik la.. Kena berjaga-jaga.. suspen saja..

Sambung cerita.. bila dah dapat nombor giliran... pergi ke makmal pulak... kerjanya tunggu lagikkk.. panggil nama... test urine.. tunggu... panggil nama.. test Hb.. tunggu.. Panggil nama.. ambik buku pink.. pergi ke bilik rawatan pulak.. tunggu lagik... Sepagi itu kerjanya adalah.. tungguuuuu... sabar... orang lain pun macam saya jugak.. kerjanya.. tungguuuuu...

Bila dak naik nombor.. berjalan lah saya terkengkang2 masuk ke bilik...
Dalam bilik .. macam biasa ambik tekanan darah.. okey.. tak da darah tinggi...
Timbang berat.. okey.. berat sudah 59kg..

Pergi baring... check perut pulak..
Degupan jantung baby pertama bunyi kuat sangat.. aktif bagaikan.. siap tendang2 lagi.. yang ini nakal sikit.. kedudukan kepala dibawah..
Baby kedua.. susah sikit nak cari.. bunyi degupan jantung sayup2 jer.. sampai nurse tu pun tak berapa pasti... Terpaksa la dia call nurse lain untuk mendapatkan kepastian... Datang nurse yang kedua.. check.. terus jer jumpa .. degupan jantung sudah kedengaran dengan jelas... sempat jugak dia tendang bila nurse tu tekan2 .. nak pastikan kedudukannya... yang ini kepala arah atas.. suka main pusing2 dan nyorok dalam perut... nakal jugak dia.. walaupun malu2..

Kesimpulannya.. kedua2 baby adalah aktif dan sihat.. Alhamdulillah..

Semalam tak jumpa dengan doktor... mungkin minggu depan kut.. mulai minggu depan.. tiap2 minggu kena pergi klinik...

Emmm....hari ketemu kamu makin hampir.. hati mama makin berdebar.. Akan merasai lagik akan kesakitan itu... suspen pulak rasanya..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails