Pantai Morib

Semalam lepas Asar.. suami terus ajak ke pantai morib... ada mood nak jalan katanya.. sebab cuaca agak mendung.. tak panas. Walaupun baru balik dari pejabat tak rasa letih.. Bila orang dah ajak.. ikut jer laa.. jangan banyak soal.. Tambahan pulak nak belanja makan ikan bakar .. tu yang best ...

Kat pantai keadaan sangat lengang .. yang ada hanya lah kaki pancing jer.. memang best... Kalau hujung minggu jangan harap la... banyak betul orang..

Menu makan semalam..suami yang oder... dia yang pilih ikan apa yang nak dibakar.. Susah sikit sebab suami ni jenis yang tak berapa makan ikan... kalau kat umah memang dia tak makan kalau ada lauk ikan.. kena masak lauk ayam baru makan..

Kalau dah jenis tak makan ikan.. memang tak kenal jenis ikan la.. main tanya kat tokey jer..




Ni ikan yang di oder.. tokey cakap ikan jenahak.. tapi nampak macam ikan merah.. entah la. saya pun kurang kenal jugak dengan jenis2 ikan ni... Makan saja la.. janji sedapp.. tak ada bau hanyir.. isi pun rasa manis...



Sotong bakar.. bakar sampai jadik arang..

Cicah dengan air asam ni.. memang sedap...



Sup sayur malas nak snap.. nak layan makan ikan bakar puas2..

Yang sangat tak best kat situ... dari dulu sampai sekarang.... langgau.. banyak sangat .. kalau makan mesti cepat.. tangan pulak kena aktif berkibas... kalau tak abis laaaa... Tak tak tahu la.. macam mana diorang buat bisnes..

Kecewa dengan keadaan kat situ.. walaupun setahun sekali pergi makan ... langgau tetap tak berkurang! Peniaga kat situ macam dah tak ambik kisah..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails