Makan malam di Dengkil

Semalam keluar makan kat Dengkil.. Bosan asyik makan area putrajaya, bangi, kajang... jadik semalam sampai la ke dengkil... Tak meriah sangat kat situ.. banyak kedai makan tutup.. ingat kan nak makan kat satu medan tu.. nampak tempat tu macam menarik .. tapi tutup la pulak.. Jadi rancangan asal dah tersasar... jadi nampak jer kedai makan yang ada ramai orang.. kita orang pun singgah lah... biasala.. tanggapan.. kalau ramai orang mesti masakan kat situ sedap... huhuhuk.. tapi tak semestinya.. mungkin dah tak da pilihan.. banyak kedai dah tutup.. tu jer yang bukak! Macam kes saya la kot..

Kami sekeluarga makan kat bahagia luar.. gelap la sikit.. nyamuk pun banyak jugak.. Malas nak masuk kat dalam.. sebab anak saya yang laki tu... buas sikit.. nanti banyak hal yang dia bikin.. Tu pun dah mula buat perangai.. sebab tunggu oder lama sangat.. dia dah ajak balik.. dah kehulu kehili.. sampai kaki kena gigit ngan semut api.. baru dia reti duk diam.. gatal.. duk mengaru pulak!

Emmm.. macam dah serik makan kat situ... lambat sangat.. anak-anak pun dah bosan.. saya pun.. suami pun dah lapar..

Mehh layan gambar makanan yang kami oder semalam..


Ikan siakap 3 rasa.. macam lebih dari 3 rasa jer.. Tak nampak ghupa ikan.. gelap sangat.. main snap jerr..




Kerabu daging... Sebenarnya oder kerabu udang.. tapi ini yang sampai... malas nak komplain.. nanti lagi lama kena tunggu... makan jer labuuuu...



Sayur campur.. macam kesian saja saya tengok sayur ni..



Tapi apa-apa pun.. alhamdulillah.. kenyang.. habis licin semuanya...

Sebelum balik.. pusing-pusing cyberjaya.. boleh tersesat banyak kali.. asyik jumpa jalan mati jer.. tak jumpa jalan keluar ke putrajaya.. tak ada signboard.. jenuh memusing..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails