Friday, June 19, 2009

Ultrasound minggu ke 25

Gambar scan kandungan pada usia 25 minggu... untuk baby pertama..



Catatan ukuran



Gambar scan baby kedua...



Catatan ukuran




Tak tahu lagi jantina baby... jenis kembar dan sebagainya..
Seterusnya akan rujuk pakar Hospital Putrajaya pada 30 Jun..

Tapi naluri hati saya berkata.. " ini adalah kembar lelaki"..
Entah laa.. yang penting .. semuanya sihat dan selamat.. kalau boleh biar lah dapat beranak secara normal...

Keadaan kedudukan baby adalah seorang kepala kebawah(cephalic) dan seorang lagi melintang(breech)...

Pada pemeriksaan kandungan minggu ke 27.. kedudukan kedua-duanya adalah kepala kebawah.. dimana keadaan ini akan berubah-berubah...

Namun saya berdoa dan berharap... biarlah keadaan ini kekal sehingga masa kelahiran..

3 comments:

cintaKusayangMu said...

kak..teringt ms scan aritu...akk xwat 3d scan ke?
g la wat..best tgk dorg dlmprot kita..hehehe...

slalu sgt 2nd twin ni breech position..aritu qhuzhairy pn breech gk..tu yg kna c ser tu...

Mama Uda said...

to cintakusayangmu

kalau ikut rasa hati.. teringin jugak nak buat.... tapi en suami mcm tak berapa suka... emm.. tengok keadaan dulu la..

takut la.. kalau kena c ser tu... nanti nak gerak pun sakit... lambat nak sembuh..

siti nur saadah mohame alway said...

salam sis,just nk tanya sis dapat tahu baby twin masa berapa minggu pregnant yer..actually sy twin jugak 1st pregnancy..nervous jugak bila memikirkan,twin sy dapat tahu masa kandungan sy 18weeks..lepas baca blog sis at least boleh tahu jugak pasal twin pregnancy nie..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails