Selesai puasa ganti

Alhamdulillah... akhirnya saya berjaya melunaskan hutang puasa... kiranya hari ni.. saya sambut raya dengan si kembar (kandungan)... mana tak nya.. mereka pun sama-sama berpuasa...

Masa saya tengah menaip ni.. terasa perut saya bergerak kiri dan kanan.. memang sah lah tu.. mereka sedang beraya... rasa kelakar pulak.. geli pun ada juga.. dengan keadaan perut yang sendat.. dapat juga diorang main tendang-tendang...

Hari terakhir puasa semalam... saya rasa sangat letih.. sungguh tidak berdaya... Selepas saja waktu zohor, saya terus berbaring sehingga dekat waktu asar baru bangun... Anak saya yang dua orang tu pulak... asyik buat bising jer... lepas makan.. diorang main perang tembak-tembak... dekat dengan katil saya berbaring... aduh.. kiri kanan bunyi bising alat mainan mereka... Kalau larang makin menjadi... terpaksa la.. tahan diri... sabar ajo..

Jadi dengan badan yang lesu.. saya hanya bermasak ala kadar sahaja.. untuk hidangan makan malam... mujur juga si suami tak banyak kerenah.. faham akan keadaan saya ketika ini...

Jom layan gambar..

Spageti yang simple ni.. untuk si adik... memang faberet dia... si abang pulak agak takut-takut nak rasa.. tapi bila dah rasa.. sesuai dengan tekak dia.. habis jugak sepinggan... tapi dengan syarat makan kena bersuap...




Kerabu timun yang sangat mudah disediakan...




Sayur bayam... hidangan yang wajib untuk saya... dan beberapa ketul ayam goreng...




Itu saja lah.. untuk semalam


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails