Alah membeli menang memakai

Salam..

Tajuk entri macam nak iklan kebagusan sesuatu produk jer... hehehe.. apa- apa aja laaa..

Tapi memang puas hatikan.. bila beli sesuatu barang tu dengan harga yang orang kata 2 kali pikir jugak laa.. baru boleh beli.. Lepas tu dapat pakai semaksimum yang mungkin, sampai lebam.. baru rosak.. memang berbaloikan duit yang dibelanjakan tu. .. betul tak?

Niii.. bukannya apa.. nak cerita pasal CD(cloth diapers) budak berdua ni... first CD jenama Babyland beli kat kedai Mummy Qis... masa tu baru nak cuba.. jadik beli 6 helai jer.. Mula-mula bagi budak berdua tu pakai.. memang leceh.. asyik bocor jer.. sebab budak pun kecik dan cara pemakaian pun salah.. tapi akhirnya masalah tu dapat di atasi..

Sebelum menambah bilangan CD.. mesti laa menguji keberkesanannya dulu.. jadi 6 helai cd tu di guna pakai sepenuhnya... bila kotor jer terus basuh.. tak ada nya nak rendam-rendam.. boleh dikatakan dalam masa 24 jam tu.. setiap CD dibasuh 2 kali.. kalau 4 bulan pakai.. maknanya CD tersebut dibasuh sebanyak 120 hari x 2 kali.. iaitu lebih kurang 240 kali.. disental dengan tangan dan juga mesin basuh.. (pada masa yang sama DD disimpan sebagai stok kecemasan) dan akhir nya..
"
"
"
"
Getah kat paha tu pun dah tak elastik lagik.. tapi tak perlu risau.. sebab boleh gantikan getah baru ..

Macam mana mama-mama... berbaloi tak pakai CD ni.. Alah membeli menang memakai..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails