Bila perut kami dah kenyang ..

Sekarang ni.. si budak berdua tu.. tengah lena.. ni lah hasil dia bila perut dah kenyang... ragam merengget pun berkurang ..atas tilam, masing-masing dah terbongkang.. sorang meniarap dan sorang lagik terlentang ... agak-agak yang mana satu tidur meniarap dan tidur melentang.. kalau dah tenggok post sebelum ni.. mesti tahu kan.. kan..

Mula-mula hari tu, saya suap kedua-dua secara serentak.. tapi tak boleh laa.. susah nak handle.. sebabnya.. sikakak tu makan cepat.. bila sudu tu lambat masuk kat mulut kakak.. jadik dia pun gamuk.. pandai pulak tu.. dia suka menghisap makanan pada sudu.. bila abis jer.. mesti nak bunyi.. kalau perut dah kenyang baru okey..



Si adik pulak makan sangat lambat... main-main dulu.. kalau cepat-cepat menelan.. dia buat macam nak muntah.. jadik terpaksa suap perlahan-lahan sambik duk layan peel dia.. suap adik memang take time sikit.. kauntiti makanan yang dia makan pun kurang sikit berbanding dengan kakak..

Tadi masa tengah suap.. saya dengar diorang duk berbisik..
" bubur hari sedap sikit.. sebab mama letak jagung dengan marjerin.. baru ada rasa sikit manis dan lemak.. kalau tak tawaq hebiaq"

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails