Akhirnya.. dapat jugak pleater itu..

Tertunai sudah hasrat di hati saya nak benda ni.. mesin pleater.. kegunaannya adalah untuk memerah tebu.. lepas ni boleh lah saya meniaga air tebu depan umah.. sambil melaungkan "kain kak.. tebu kak".. nanti ada kakak2, makcik2 yang duk pandang2 kat kain dier.. hisssssss.. apa yg ngko duk merepek laaa.......


Sebenarnya kegunaan pleater ni adalah untuk membuat kedutan bagi jahitan smocking.. nak tau apa itu smocking.. jom terjah kat blog kak Nanie.. sangat pandai menjahit smocking.. saya pun baru nak belajar kat blog dier.. banyak info mengenai smocking..

Benda ni saya beli kat kak Zila Kasim ... so hari ahad tu dia datang hantar kat umah saya.. jugak mengajar cara nak menggunakannya..kalau ada sesiapa yang teringin nak beli boleh la kontek dier. Selain itu kak zila juga merupakan ejen menjual mesin jahit.. so siapa yang tengah duk mencari atau masih tertanya2 pasal mesin yang mana bagus.. boleh lah tanya kat pakar mesin jahit nii..


sori kak.. gambar gelap.. sebab gatal tangan duk godek kamera tu..

Lepas ni seronok la saya.. ada aktiviti baru.. ni kena guna sepenuhnya nanti ada suara dari langit.. "heyyy... niii nak buat tukung kerr.."... haaa.. panasss jer telinga..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails