Sakit mata

Sakit mata... satu famili saya dah kena... saya belum lagik .. mungkin mangsa terakhir kut.. tapi mintak di jauhkan.. kalau saya sakit, sapa nak jaga famili saya? Macam iklan dettol tu.. hari2 mop lantai pakai antibakteria.. bau pun dah macam hospital... tapi susah nak elakkan jangkitan.. sebab sakit mata ni berjangkit melalui sentuhan... kalau dah duduk satu umah.. payah tu nak halang jangkitan dari merebak!

Mehh saya citer, sapa yang bawa penyakit ni...

Teng.. teng.. tenggg...

Orangnya adalah Mr papa.. dah seminggu mc .. mata merah menyala.. mcm antu raya.. (walaupun tak pernah nampak antu raya..) tapi mcm tu kut! Dah tu.. bengkak pulak.. takut nak tengok.. kalau tengok, rasa macam mata kita pulak nak berair.. mula2 kena.. nampak merah sebelah mata.. kemudian dua2 sekali merah! Pesakit jugak akan terasa gatal dan pedih mata..




Mangsa kedua adalah.. kakak Ya.. kesian budak ni.. sangat baik orangnya.. Berjangkit sebab suka duk menempet kat komputer papa dier..(papa garu mata, lepas tu pegang kebod)... mujur sekarang beransur pulih sembuh..



Mangsa ketiga.. kakak.. sib baik tak teruk.. merah sikit jer.. saya titiskan susu badan kat dalam mata dier.. alhamdulillah.. jugak beransur pulih.. Kakak baik sangat.. tak nanggis .. tak ada merengget.. tidur malam pun okey..




Mangsa ke empat.. adik.. semalam kena.. teruk sikit.. menanggis bagai kan nak rak.. takut saya dengar.. pedih sangat.. mata bengkak sebab nanggis sama.. pi klinik doc kasi ubat bersih mata jer.. takut bulu mata melekat. Semalam nak tidur kena ulik .. dodoi bagaikan.. mujur bila tidur, lena sampai ke subuh.. Pagi ni tengok dah okey sikit dari semalam.. tapi masih ada merah lagi.. badan adik pun rasa macam nak demam.. tapi saya dah kasi ubat demam..




Mangsa ke lima ?? Mintak simpang malaikat 44..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails