Hasil jahitan pertama

Sebenarnya saya amat berminat dalam bidang jahitan... juga mempunyai sedikit kebolehan dalam menjahit.. antaranya adalah seperti.. jahit kain batik/pelikat(hehehe..semua org bolehkan.. mcm msk meggi jer), sarung bantal, jubah anak, baju tidur anak, baju kurung sendiri pakai serta baju kembang utk anak2(sendiri reka.. mcm main reka baju anak patung pulak)...

Sebenarnya.. keluarga saya tahu menjahit... mak selalu menerima tempahan jahit baju kurung, kurung kedah dan sebagainya... kakak ngah pun menjahit dan menerima tempahan .. boleh dikatakan sebagai penganti emak..

Oleh sebab dari kecik saya asyik duk tengok .. emak mengayuh mesin jahit singer ... jadi saya pun teringin memcuba dan tak kekok dengan kecanggih mesin tu.. (pada masa tu laaa..) masa sekolah rendah .. saya dah mula curi2 mengayuh mesin jahit mak.. kadang2.. kantoi.. kena marah.. sebab abis tersangkut benang kat mesin tu.. sampai tak leh nak bergerak!

Masa dah remaja.. agak2 form 1.. baru benar2 tahu nak menggunakan mesin tu.. kebetula pulak kat sekolah ada kelas KH(kemahiran hidup) yg menuntut setiap pelajar mengeluarkan kemahiran memasing (entah apa2 ayat)... mesti ada projek yang perlu disiapkan...

Jadi saya mengambil kesempatan itu.. utk menunjukkan bakat terpendam.. cewahh.. hasilnya.. jadilah sekor bantal ikan aka bantal busyuk asim.. saya gunting t shirt lama..

Jangan tak caya.. saya masih menyimpan ikan tersebut.. sekarang ni dah berusia 17 tahun.. baru lepas ambik spm.. mungki lepas ni dah boleh dikawenkan.. tengok kat bawah tu.. comel tak..(hehehe.. geli nooo.. nampak benda basah2 tu.. bau cedap)


Suka sangat ngan ikan busuk ni.. sebab dier boleh buat mcm2 memek muka..





Bukan saya saja yg suka tau.. selalu menjadi rebutan.. kalau tak caya.. tengok tu.. cik somi pernah tidur ngan ikan tu.. sebab cik somi pun rindu kat bantai busyuk asim dier juga..( hehehe.. bila kawen terus buang.. konon malu kat isteri.. padahal isteri pun ada sama)




Oleh kerana ke uzuran.. jadi saya terpaksa menyimpannya dalam almari.. mungkin nak diperturunkan pada anak cucu... atau pun kalau ada yg sanggup membeli.. hehehe.. saya jual rm 20 ghibu jer..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails