Pasar malam

Petang semalam saya ke pasar malam.. boring sangat duduk kat umah.. kononnya temankan suami la.. Anak-anak pun suka dapat jalan petang... Tapi gimik saja... bila sampai kat pasar malam.. suami jer yang pergi membeli... saya memang malas nak turun kete... jadik saya dan anak-anak tunggu dalam kete jer...

Leceh betul kalau bawak anak-anak... dengan keadaan yang sesak.. nak lintas jalan pun susah... anak-anak pun agak nakal.. tambahan si abang.. susah benar nak dengar arahan.. kesana kesini menonong jer.. takut hilang pulak.. baik jangan cari pasal.. Nantikan ada yang menanggis tak berlagu.. yang kakak okey sikit..

Sebenarnya.. bagus jugak.. kalau suami jer yang pergi membeli... cepat jer.. beli apa yang nak jer.. tak da lama bebenor macam org pempuan ni... tengok sana.. tengok sini.. semua nakkk.. tapi yang beli tu sikit jer..

Kalau kepasar malam.. tentulah beli makanan.. suami ngan feberet nasi ayam.. saya pulak tentulah laksa..


Ghupa laksa pasar malam.. saya kongsi dengan kakak.. dia pun minat jugak.. Memang tiap-tiap minggu saya makan laksa.. nak makan puas-puas.. biar sampai jemu.. Sebab nanti lepas bersalin dah tak boleh makan.. saya tidak akan makan laksa selama setahun.. ikut nasihat mak.. sebab tak nak urat kembang..


keropok lekor yang kurengg ikan..


Rambutan yang masam manis..



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails