Trick bagi anak makan tomato + bawang besar

Assalammualaikum..

Susah kan nak ajak anak2 makan sayur.. bertuah yer kalau yang jenis suka makan sayur, tak payah nak susah2 nak buat trick bagai.. hidang jer terus ngapp..

nak kena potong cantek2 ler.. kalau boleh potong mcm2 bentuk .. haiwan, bunga.. tahap kecekapan tangan dan kretif yg tinggi diperlukan.. silap haribulan.. hancuss sayur2 tu..

anak sulung 10thn mmg tak makan sayur.. buat pi laa macam mana pun .. mmg tak jalan.. sanggup sembelit dari makan sayur.. tu diaa punya laa ta sukaaa..

anak  kedua 9thn.. pun tak suka sayur.. yg dia makan pun karot sj.. sebab terpengaruh dengan katoon bugs bunny.. wat sap doc??

si kembar.. ok.. pasal makan.. byk senang.. susah sikit sj.. tapi kena ada trick juger laa.. kalau nampak  bulat2 sayur depan mata mmg tak makan juger..

ni salah 1 trick nak suruh makan sayur tomato + bawang..
emm.. masak spagetti goreng.. kisar tomato + bawang besar (2,3 bijik).. dah tu tumis sampai wangi.. campur dengan sos tomato spagetti (nak ada bau dan rasa pasta spagetti).. dah bukan tekak orang itali... so wajib letak kicap sikit.. bg ada kick..bila dah pekat baru masukkan spagetti yg telah direbus tadi..

hasilnya.. tadaaaa.. kan dah makan  tomato ngan bawang..
ekekeh.. yg sebenarnya mama diorang dah buntu tak tahu nak masak apaaaa..

ada juger trick nak bagi anak2 suka makan brokoli.. si kembar ni pun dah kena ngan trick nii.. so sekarang mmg suka makan brokoli.. dah tak takut bila tengok sayur tuu.. nak tahu caranya cam mana?? nanti sy citer yerr..




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails