Thursday, April 5, 2012

Tolong saya

Al kisahnya.. budak kembar ni leka bermain.. entah macam mana kaki bangku tu boleh termasuk dalam baju si adik.. tapi dia tak sedar, bila nak bangun dah tak boleh sebab baju dia tertarik.. dia dah panik.. mula menjerit dan nak menanggis..

Datang si kakak memberi bantuan.. cuba meenarik adik dia.. tapi oleh sebab orang yang nak tolong pun sama saiz dengan si mangsa.. maka tiada kejayaan lah disitu.. walaupun dah guna sepenuh tenaga yanng ada..

saya masa ni.. duk pandang jer.. sambil picit punat kamera saja... hahaha.. saja nak tengok gelagat diaorang.. nak tengok apa lagik iktiar diorang..

duk sat... dengar adik duk jerit mintak tolong.. kakak pun sama juga... saya bbuat2 lambat nak tolong.. adik dah nak menanggis.. kakak pun nak nanggis jugak, risau tengok adik dia yanng tak boleh bergerak tuu..


Moralnya..
walaupun selalu bergaduh... berebut benda.. tapi kalau salah sorang dalam kesusahan..seorang lagik mesti akan cuba membantu.. begitulah adat adik beradik..

2 comments:

|| NaFiRaa || said...

alahaiii..sweetnye 2 badik nih.. hehehe

Nurul said...

Pengajaran yang sangat baik kak. Akhir2 ni kawan2 sy selalu cerita berkenaan adik beradik mereka yang selalu berkira. Alhamdulillah antara mereka ada y berazam, kalau ada yang susah dia nak hulurkan bantuan. Dia taknak orang lain rasa apa yang dia alami. Sekarang ni .. kalau sebab duit, adik beradik pun boleh berbunuhan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails