Wednesday, February 29, 2012

Cabaran yang besar mengajar anak yang tak nak belajar

Salam

Selamat petang semua, saya sekarang tengah sakit jiwa. Tengah mengajar anak lelaki yang tak berminat nak belajar. Sekejap menyanyi, sekejap menyerit, usik adik, conteng buku latihan.

Uwaaaaa..memang tak tahan dengan sikap dia. Kalau ada darah tinggi memang naik mencanak, kalau ada sakit jantung memang boleh kojol cepat. Rasa macam nak bagi saja penampar terbang kuat2.

Ya ALLAH kuatkanlah KEIMANAN hamba mu ini, untuk mengajar anak yang bernama IMAN niiii.

7 comments:

adianiez AIDA said...

sabar.... dugaan tu. teringat pengalaman aida sendiri ajar adik. dia tak le menjerit ke nyanyi ke, tapi dia mcm buat bodoh je. org tanya, tak berjawab. suruh buat, tak tahu! memang darah naik jugak la time tu... sabar ye...

nota kaki : da singgah blog aida lom ari ni? ~ AIDA'S HOME SWEET HOME ~

kakngah said...

aku tak boleh tahan ajar anak yg tak makan dek ajar. aku mudah nak marah. kang dah bengis, pas baton kt hubby... :P

MAYA said...

naseb baik bukan saya.. saya ni jenis tak sabar.. so, anak akan buat homework bila ayah dia balik sementara sy sibuk di dapo..hehe

tabah menghadapi ye kak..

Syida said...

aqid pun malas belajar.bila kita srh buat keje dia tak nak buat, tapi bila kita tak suruh, diam2 dia buat sendiri.

Tini Uqasyah said...

Betul la kan. Baru buat one page je latihan dgn anak, saya dah rasa kpala ni sakit sgt2 cam nak pecah dah. Penat tahan kemarahan pun iye. Rasa cam nak pengsan pun ada..

Tini Uqasyah said...

Betul la kan. Baru buat one page je latihan dgn anak, saya dah rasa kpala ni sakit sgt2 cam nak pecah dah. Penat tahan kemarahan pun iye. Rasa cam nak pengsan pun ada..

Tini Uqasyah said...

Betul la kan. Baru buat one page je latihan dgn anak, saya dah rasa kpala ni sakit sgt2 cam nak pecah dah. Penat tahan kemarahan pun iye. Rasa cam nak pengsan pun ada..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails