Wednesday, December 28, 2011

Happy birthday Nadya.. oo ya ya yang ke 7

Salam..

Hari ni 28 disember..genap 7 tahun umur Nadya atau panggilan manja dari adik kembarnya oo ya ya.. 3 hari lagik masuk pulak darjah 2.. hahaha terus di anggap berumur 8 tahun.. itulah yang terjadik bagi orang yang lahir akhir tahun..

Oo ya ya mintak kek.. tapi tak suka makan.. suka nak potong saja.. yang tolong perabih kek tu.. mama ngan papa dia.. jadik permintaan itu akan dipertimbangkan nanti.. letih mama ngan papa nak makan kek..

Ucapan mama untuk oo ya ya..

Semoga jadik anak yang solehah.. rajin solat, belajar dan pandai bertolak ansur dengan adik-adik serta menghormati ibu bapa juga orang lain..
Mama tak ada hadiah untuk Nadya.. hanya mama sempat jahit sehelai telekung dan beg telekung untuk Nadya.. moga lepas ni Nadya rajin bersolat




Teknik applique yang digunakan adalah mengikut cara Mila.. boleh tengok tutorialnya di sini

Tuesday, December 27, 2011

Project Recycle dari batik Indonesia

Salam

Projek recycle untuk hari ini.. beg lagik yer.. beg yang ringkas jer.. untuk letak kain sembahyang atau kain baju.. hahaha.. apa-apa jer ..

Kali ini buat dari kain batik indonesia.. perca saja yer.. yang lebih hujung-hujung tuu.. ada banyak helai.. jadik saya potong kesemuanya dan buat patchwork..jahit-gunting-jahit- gunting.. dan hasilnya.. besar juga kain tu..


Monday, December 26, 2011

Sayanggggg mamaaa..

Salam..

Masa tengok blog ngan Elly.. tiba-tiba dia cakap kat saya.. "sayangggg mamaaa..".. apa lagi terus rasa berbunga hati saya.. tapi pada masa yang sama.. saya rasa macam pernah dengar intonasi sebut ayat "sayanggg mamaaaa" itu..

saya tengok muka elly duk senyum-senyum..emmm.. patut laaa "sayanggg mamaaaa".. rupa-rupanya dia tengok iklan nuffnang niii.. hai bertuah punya anak..bijak.. bijakkk..

Persiapan persekolah dah siap!

Salam..

Minggu depan dah masuk tahun baru.. juga bermula alam persekolahan.. kelengkapan persekolahan dah siap.. buku latihan sekolah dah beli awal-awal lagik kat koperasi sekolah.. baju sekolah pun dah siap.. untuk anak perempuan.. boleh jahit sendiri baju kurung.. tapi untuk anak lelaki.. lebih baik beli yang siap saja.. sebab baju kemeja dan seluar tu, rumit nak buat.. kalau jahit tak kemas, buruk pulak.. memang tak berbaloi pulak.. hahaha silap2 rosak kain.. kasut dan beg pakai jer yang tahun ni..

Anak-anak masih lagi leka tv dan games lagik.. tidur lewat dan bangun pun lambat.. hahaha.. minggu depan baru ketawan.. termasuk laa dengan mak budak sekali .. subuh-subuh akan kecoh.. penuh dengan drama emosi ..menanggis, teriak dan leterannn..


Dan ini juga bermakna.. masa menjahit saya pun terhad.. hanya boleh menjahit di hujung minggu sahaja..

Saturday, December 24, 2011

Berkaki naturel

Salam..

Gelagat budak kembar .. dah lama tak citer pasal diorang.. macam-macam kerenah.. semua benda diorang buat mainan..kalau duduk kat dapur.. habis periuk belanga.. besen-besen dibuat mainan..terbaru dah pandai bukak peti sejuk.. jadiknya.. kerja bukak tutup peti jer.. ni kerja Elly.. Emmy pula tolong geledah apa yang ada dalam peti..hahaha.. sabar jer..

Budak kecik ni memang kretif.. ada-ada saja yang diorang main.. kalau senyap jer tu.. adalahh projek yang diorang buat ..

Hahaha.. berkaki Naturel..


Saturday, December 17, 2011

Project Recycle: Beg Barang

Salam..

Project recycle hari ini adalah beg barang untuk sopping hari sabtu.. sebab hari sabtu tak diberikan beg plastik untuk mengisi barang sopping.. kalau nak beg plastik juga.. dikenakan bayaran 20sen untuk setiap beg.. ini adalah untuk negeri selangor.. di negeri lain tak tau laa macam mana..

Beg barang ni simpel dan mudah untuk dijahit..

Material yang digunakan adalah kain dari seluar slack papa, perca kain dan ribbon..



Friday, December 9, 2011

Smocking dress yang pertama

Salam..

Apakabar semua?

Sebenarnya smocking dress ni dah siap 2 minggu lepas.. dak elly dan emmy pun dah pakai pergi kenduri kahwin.. jauh tauu.. nunnnn.. kat Kuantan...

Bukan nak puji diri sendiri.. tapi kalau anak perempuan pakai baju smocking.. memang comel sangat.. nampak macam princess tau.. nak-nak masa diorang pusing-pusing.. memang kemban semangkuk .. comelll..

Baju smocking yang saya jahit ni.. tak berapa kemas.. masih banyak yang perlu dipelajari..

go..go.. fighting.. untuk diri sendiri.. heeee...




Wednesday, December 7, 2011

Dress paddle pop yang dah cair

Salam

Semalam sempat menyiapkan dress paddle pop ni.. tapi rasa tak puas hati.. banyak yang tak kena dengan dress tu.. hahaha memang dah cair kut.. sesuai ngan nama dia..

Dak emmy pakai jap .. lepas tu dak elly try pulak.. masih nampak huduh juga.. nampak gaya .. dress ni memang tak menjadi.. maka terbantutlah hasrat nak siapkan yang satu lagik.. kena ubah sikit..tetas sana sinun.. tunggu hasil yang berikutnya.. kalau tak menjadi juga.. haaa.. faham-faham jerr laa..





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails