Penyusuan di bulan Ramdhan

Salam Ramadhan..

Apakhabar semua?..

Semoga sentiasa sihat dan ceria disamping menjalani ibadah puasa.. Moga di bulan yang mulia ini, kita mendapat Rahmat dariNYA dalam setiap ibadat yang kita kerjakan..

Puasa kali ini, bagi saya agak mencabar sedikit.. melayan kerenah anak-anak.. makin besar makin banyak ragamnya...yang besar dengan kerenahnya.. dan yang kecik dengan kerenahnya..hehehe..jangan sampai mamanya pun buat kerenah udahh laaa..

Sikembar Elly&Emmy tetap menyusu macam biasa.. walaupun diorang makan dan minum macam-macam.. rasanya makin kerap diorang nak menyusu... dan kadang-kadang tu lama pulak..

kalau saya buat tak tahu saja.. diorang datang cari sendiri.. selak-selak baju mama.. "nak-nak tetekkk".. bila saya cakap tetek dah abis... nampak berubah jer air muka diorang .. kelakar pulak tengok gelagat diorang.. terus jer mencari-cari tetek .. MIL saya cakap.."kelakar laaa tengok budak kembar ni.. nampak cam anak kucing jer.. berebut-rebut nak menghisap.."

Mungkin ini pengalaman menyusu sikembar untuk bulan puasa yang terakhir.. tahun depan si kembar dah masuk 3 tahun.. Jadi saya akan menghargai setiap detik penyusuan bersama si kembar sebaik mungkin :)





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails