Thursday, January 20, 2011

Cerita tentang anak-anak

Salam..

Selamat bercuti..

Hari ni tak der la ke mana-mana.. duduk rumah ajer.. melayan dan melihat kerenah anak-anak saja.. yang besar dengan ragamnya.. bermain, bergurau, bergaduh.. terpekik sana terpekik sini.. memang kecoh suasana.. yang kecik pulak dengan ragamnya.. panjat sana panjat sini.. bila letih.. menanggis cari mama.. nak menyusu..

Ini Elly .. kalau di agah .. cepat saja beri respon.. gelak mengekek jer.. dia memang suka gelak.. sampai bila mandi nak gosok daki pun tak boleh.. geli sangat.. tu baru gosok lenggan belum lagi gosok kat leher, ketiak mahu pun dada..

Elly juga tak kisah jika orang yang tidak dikenali mendukungnya.. dia buat muka selamber jer.. menanggis tak ... senyum pun tak.. kalau orang yang dukung pandai ambil hati dier.. jap lagik dengar laa ketawa dier..

Ini Emmy... berderai gelak tawanya bila kena agah.. tak kisah siapa yang agah .. memang dier gelak jer.. tapi kalau nak dukung dier.. memang dia tak layan.. tak suka orang yang tak dikenali mendukungnya..cam jinak-jinak merpati laa.. makan ditangan.. bila nak pegang.. emm.. hampehh.. buat orang geram jer..

Ini abang Iman dengan kakak Nadya.. budak berdua ni suka main aksi dushh.. dushh.. otomen.. sama jer ganas dier.. bergurau memang tak hingat dunia.. kasar plak tu.. kejap gaduh.. kejap baik.. main lasak sangat.. time makan kedua-duanya dah tidur lena berbantalkan paha mama..

Si Elly yang sedang didukung oleh pekerja the store..

12 comments:

|| NaFiRaa || said...

sonok kan boleh layan kerenah anak2.. walaupon kadang2 penat melayan mereka..

nabilah_2908 said...

nmpk Elly senyum...sy pun terikut senyum... :)

haih..sure pening kepala kan layan kerenah anak2..

sy yg kena jada adik sorang pun rasanya dah sesak nafas...kalau ada anak nnti..tk tau la macma mana..

hrumm...kagum dgn kuderat seorang ibu...(^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak,
DD BACK TO SCHOOL

Mknace said...

:) :) :)
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

Cik Puan Nurul said...

hamboiii peha mama tu dah la kecik eloklak depa tidooo ekkkkk...nnt nk dukong dak kembooo nih

cikmin said...

alahai..macam2 ragam derang kan besan..ayeem pun macam ada pangai..kalau orang tegur dia kan..celah ketiak kita dia sua muka dia..punya lah malu..adoii kecik2 dah tahu malu dengan orang...pegang jangan harap lah..meraung jadinya..kalau orang agah dia selalin keluarga dia..dia pandang macam takde perasaan jek..ish3x... :P

~: nisa :~ said...

kalau tak bergaduh bukan namanya budak2 la kot...

bintangku said...

Biasanya, anak kembar nie ada pro & kontra antara kedua2nya kan? Kalo sorang diam, sorg lagi bising, kalo sorang kurus, sorang lagi berisi skit. Cam Elly & Emmy nie, sorang nak kat org, sorg lagi tak nak. Tp dua2 tak lokek dgn senyuman. :)

Chik Att said...

memang ...

Ca kat umah tu pun selalu berperang ngan 2 org hero tu ..... otromen lah ... riderlah ... huhhhhh memang bikin my blood go upstair lah ... hehehe
tapi kalau tak ada depa.... rasa sunyi... plak...

NzA said...

xjemu2 layan kerenah anak2 w.pn trkdg penat.....

SyidaGorjes said...

alangkah bagusnya kalau abang aqid masih macam elly&emmy.sekarang asik nak fire orang je yg dia tau.

craft4kidz said...

nice blog...I like it

Henry Siringoringo said...

Artikelnya sangat bermanfaat.
terima kasih sudah memberikan sesuatu yang bermakna..

Jangan lupa kunjungi http://ensiklopediaanak.blogspot.com

Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails