Wednesday, December 28, 2011

Happy birthday Nadya.. oo ya ya yang ke 7

Salam..

Hari ni 28 disember..genap 7 tahun umur Nadya atau panggilan manja dari adik kembarnya oo ya ya.. 3 hari lagik masuk pulak darjah 2.. hahaha terus di anggap berumur 8 tahun.. itulah yang terjadik bagi orang yang lahir akhir tahun..

Oo ya ya mintak kek.. tapi tak suka makan.. suka nak potong saja.. yang tolong perabih kek tu.. mama ngan papa dia.. jadik permintaan itu akan dipertimbangkan nanti.. letih mama ngan papa nak makan kek..

Ucapan mama untuk oo ya ya..

Semoga jadik anak yang solehah.. rajin solat, belajar dan pandai bertolak ansur dengan adik-adik serta menghormati ibu bapa juga orang lain..
Mama tak ada hadiah untuk Nadya.. hanya mama sempat jahit sehelai telekung dan beg telekung untuk Nadya.. moga lepas ni Nadya rajin bersolat




Teknik applique yang digunakan adalah mengikut cara Mila.. boleh tengok tutorialnya di sini

Tuesday, December 27, 2011

Project Recycle dari batik Indonesia

Salam

Projek recycle untuk hari ini.. beg lagik yer.. beg yang ringkas jer.. untuk letak kain sembahyang atau kain baju.. hahaha.. apa-apa jer ..

Kali ini buat dari kain batik indonesia.. perca saja yer.. yang lebih hujung-hujung tuu.. ada banyak helai.. jadik saya potong kesemuanya dan buat patchwork..jahit-gunting-jahit- gunting.. dan hasilnya.. besar juga kain tu..


Monday, December 26, 2011

Sayanggggg mamaaa..

Salam..

Masa tengok blog ngan Elly.. tiba-tiba dia cakap kat saya.. "sayangggg mamaaa..".. apa lagi terus rasa berbunga hati saya.. tapi pada masa yang sama.. saya rasa macam pernah dengar intonasi sebut ayat "sayanggg mamaaaa" itu..

saya tengok muka elly duk senyum-senyum..emmm.. patut laaa "sayanggg mamaaaa".. rupa-rupanya dia tengok iklan nuffnang niii.. hai bertuah punya anak..bijak.. bijakkk..

Persiapan persekolah dah siap!

Salam..

Minggu depan dah masuk tahun baru.. juga bermula alam persekolahan.. kelengkapan persekolahan dah siap.. buku latihan sekolah dah beli awal-awal lagik kat koperasi sekolah.. baju sekolah pun dah siap.. untuk anak perempuan.. boleh jahit sendiri baju kurung.. tapi untuk anak lelaki.. lebih baik beli yang siap saja.. sebab baju kemeja dan seluar tu, rumit nak buat.. kalau jahit tak kemas, buruk pulak.. memang tak berbaloi pulak.. hahaha silap2 rosak kain.. kasut dan beg pakai jer yang tahun ni..

Anak-anak masih lagi leka tv dan games lagik.. tidur lewat dan bangun pun lambat.. hahaha.. minggu depan baru ketawan.. termasuk laa dengan mak budak sekali .. subuh-subuh akan kecoh.. penuh dengan drama emosi ..menanggis, teriak dan leterannn..


Dan ini juga bermakna.. masa menjahit saya pun terhad.. hanya boleh menjahit di hujung minggu sahaja..

Saturday, December 24, 2011

Berkaki naturel

Salam..

Gelagat budak kembar .. dah lama tak citer pasal diorang.. macam-macam kerenah.. semua benda diorang buat mainan..kalau duduk kat dapur.. habis periuk belanga.. besen-besen dibuat mainan..terbaru dah pandai bukak peti sejuk.. jadiknya.. kerja bukak tutup peti jer.. ni kerja Elly.. Emmy pula tolong geledah apa yang ada dalam peti..hahaha.. sabar jer..

Budak kecik ni memang kretif.. ada-ada saja yang diorang main.. kalau senyap jer tu.. adalahh projek yang diorang buat ..

Hahaha.. berkaki Naturel..


Saturday, December 17, 2011

Project Recycle: Beg Barang

Salam..

Project recycle hari ini adalah beg barang untuk sopping hari sabtu.. sebab hari sabtu tak diberikan beg plastik untuk mengisi barang sopping.. kalau nak beg plastik juga.. dikenakan bayaran 20sen untuk setiap beg.. ini adalah untuk negeri selangor.. di negeri lain tak tau laa macam mana..

Beg barang ni simpel dan mudah untuk dijahit..

Material yang digunakan adalah kain dari seluar slack papa, perca kain dan ribbon..



Friday, December 9, 2011

Smocking dress yang pertama

Salam..

Apakabar semua?

Sebenarnya smocking dress ni dah siap 2 minggu lepas.. dak elly dan emmy pun dah pakai pergi kenduri kahwin.. jauh tauu.. nunnnn.. kat Kuantan...

Bukan nak puji diri sendiri.. tapi kalau anak perempuan pakai baju smocking.. memang comel sangat.. nampak macam princess tau.. nak-nak masa diorang pusing-pusing.. memang kemban semangkuk .. comelll..

Baju smocking yang saya jahit ni.. tak berapa kemas.. masih banyak yang perlu dipelajari..

go..go.. fighting.. untuk diri sendiri.. heeee...




Wednesday, December 7, 2011

Dress paddle pop yang dah cair

Salam

Semalam sempat menyiapkan dress paddle pop ni.. tapi rasa tak puas hati.. banyak yang tak kena dengan dress tu.. hahaha memang dah cair kut.. sesuai ngan nama dia..

Dak emmy pakai jap .. lepas tu dak elly try pulak.. masih nampak huduh juga.. nampak gaya .. dress ni memang tak menjadi.. maka terbantutlah hasrat nak siapkan yang satu lagik.. kena ubah sikit..tetas sana sinun.. tunggu hasil yang berikutnya.. kalau tak menjadi juga.. haaa.. faham-faham jerr laa..





Thursday, November 24, 2011

Tidur gaya Ali Baba

Salam..

Gaya tidur comel dari Emmy.. kali diberi nama gaya tidur Ali Baba.. sebabnya..

pakai seluar tidur Ali Baba..

suka baca buku Ali Baba.. hehehe.. tengok gambar jer..

pandai cakap "Aliii Babaaaa""

jadik tidur pun dah terbawak-bawak..



Bukan sorang Ali Baba yer.. tapi 2 orang yaaa.. sama-sama lasak .. tidur sampai tak cukup tilam..

Wednesday, November 23, 2011

Projek 5 minit

Salam..

Projek jahitan yang berlaku secara spontan.. hehehe.. lebihan kain batik baju kelawar yang telah di make over menjadi seluar ali baba.. kemuadian ada perca kain tu yang nampak cantik plak .. nak buang sayang pulak.. maka..jadi lahh..

ini diaaa.. bintang-bintang..

apa kah ituu??



Thursday, November 17, 2011

Bantuan khas awal persekolahan 2012 RM 100 setiap pelajar

Salam..

Selamat pagi..

Baru balik dari sekolah, tuntut RM100 untuk setiap pelajar.. tapi dapat RM200 sebab ada 2 orang anak yang belajar di tahun 2 dan 1.. hehehe.. kalu ada 10 org anak yang belajar..hahaha.. maka.. sila darab..

lepaslah untuk yuran PIBG tahun depan..

Tapi saya bagi duit ni kat anak-anak untuk diorang tabungkan kat Bank Rakyat.. sebagai galakkan untuk diorang menabung.. juga sebagai ganjaran atas usaha diorang belajar kerana keputusan peperiksaan agak membanggakan.. seterusnya menaikkan lagik semangat untuk terus bersaing dalam bidang akademik mahupun kokurikulum..

Dengan ini..Sekian saja ucapan saya selaku pengetua sekolah ..opss.. tiba-tiba pulak terberangan...hehehe.. al maklum lahhh.. cita-citaku tak kesampaiannn.. uwaaaa..

ok.. pada ibu bapa yang ada anak bersekolah.. jangan lupa tauuu.. tuntut RM100.. besok adalah hari terakhir.. TUNTUT JANGAN TAK TUNTUT!!

Wednesday, November 16, 2011

Info Mengenai Minyak wangi.

Salam..

Sekadar berkongsi ..



Beberapa semakan untuk mengesahkan ketulenan minyak wangi. Antaranya adalah:

Kod Bar.
Batch Number.
Label pada keseluruhan botol.
Mengesahkan sumber bekalan yang diperolehi. Negara asal pengeluaran.
Percetakan. Semakan untuk penerangan bercetak pada kotak. Saiz tulisan,ejaan, logo, dan cap dagang.
Cara pembungkusan/balutan. Melihat pada kualiti, ketebalan kertas, dan kejelasan cetakan pada tulisan.
Luaran kotak. Kualiti bahan yang digunakan, warna, ketebalan, kesan lipatan dan segi-segi pada kotak
Dalaman kotak. Warna dan saiz bahan yang digunakan.
Bentuk botol. Ketinggian dan kelebaran bentuk asal dan rekabentuk.
Kaca botol. Ketebalan kaca botol dan gelembung udara dalam kaca.
Kepala penyembur. Warna material dan kelancaran ia beroperasi.
Tiub Dalam Penyembur. ketebalan, panjang dan warna.
Warna, kepekatan dan Keharuman minyak wangi.
Ketahanan haruman mengikut jenis minyak wangi.
Kesan pada kulit.



Jenis-jenis Minyak Wangian

Minyak wangi diketegorikan pada 4 jenis mengikut kepekatan dan ketahannya. Semakin pekat minyak wangi tersebut maka semakin lama ia dapat bertahan.

Eau de Cologne

Kepekatan paling rendah.
Wangian yang ringan.
Kekal sehingga 1-2 jam.
Sesuai untuk kegunaan harian.


Eau de Toilette

Kurang pekat.
Wangian yang separa ringan.
Kekal sehingga 2-3 jam.
Juga sesuai untuk kegunaan harian dan jamuan ringan.


Eau de Parfum

Kepekatan kedua tertinggi.
Kekal sehingga 3-5 jam.
Sesuai untuk kemajlis formal dan makan malam.


Parfum

Paling pekat.
Wangian yang kuat dan tahan lama.
Kekal sehingga 5 jam ke atas.
Mahal dan penggunaan yang sedikit.


Bahagian badan yang efektif untuk penggunaan minyak wangi.

Belakang telinga
Leher
Lurah dada
siku
Pergelangan tangan
Hujung jari
Paha
Belakang lutut
Buku lali


Untuk mengekalkan wangian lebih lama adalah dengan melapiskan wangian tersebut. Gunakan keseluruhan rangkaian wangian tersebut.

semburkan Body Spray ke seluruh badan selepas mandi.
Selepas itu, gunakan deodoran untuk mencegah bau badan.
Sapukan Perfumed Skin Softener atau Body Lotion untuk memastikan kulit sentiasa lembap dan halus.
Kemudian baru semburkan wangian pada bahagian badan yang efektif/denyutan nadi.
Setelah beberapa jam, sapukan Purse Concentre pada pergelangan tangan dan leher.

Tuesday, November 15, 2011

Tanda-tanda kematian

Salam..

Sebagai peringatan .. untuk diri sendiri juga saudara seagama..

Firman Allah SWT bermaksud; "Bagaimana kamu kufur (ingkar) dengan Allah dan adalah kamu itu mati
maka kamu dihidupkan, kemudian kamu dimatikan kemudian kamu dihidupkan kemudian kepada-Nya kamu dikembalikan"

(Surah Al-Baqarah : Ayat 28)


Adapun tanda-tanda kematian mengikut ulamak adalah benar dan ujud .Cuma amalan dan ketakwaan kita sahaja yang akan dapat membezakan kepekaan kita kepada tanda-tanda ini.

Rasulullah SAW diriwayatkan masih mampu memperlihat dan menceritakan kepada keluarga dan sahabat secara lansung akan kesukaran menghadapi sakaratulmaut dari awal hinggalah akhirnya hayat Baginda. Imam Ghazali rahimahullah diriwayatkan memperolehi tanda-tanda ini sehinggakan beliau mampu menyediakan dirinya untuk menghadapi sakaratulmaut secara sendirian. Beliau menyediakan dirinya dengan segala persiapan termasuk mandinya, wuduknya serta kafannya sekali cuma ketika sampai bahagian tubuh dan kepala sahaja beliau telah memanggil abangnya iaitu Imam Ahmad Ibnu Hambal untuk menyambung tugas tersebut. Beliau wafat ketika Imam Ahmad bersedia untuk mengkafankan bahagian mukanya.


Adapun riwayat -riwayat ini memperlihatkan kepada kita sesungguhnya Allah SWT tidak pernah berlaku zalim kepada hambanya. Tanda-tanda yang diberikan adalah untuk menjadikan kita umat Islam supaya dapat bertaubat dan bersedia dalam perjalanan menghadap Allah SWT. Walaubagaimanapun semua tanda-tanda ini akan berlaku kepada orang-orang Islam sahaja manakala orang-orang kafir iaitu orang yang menyekutukan Allah nyawa mereka iniakan terus di rentap tanpa sebarang peringatan sesuai dengan kekufuran mereka kepada Allah SWT.

Adapun tanda-tanda ini terbahagi kepada beberapa keadaan :

Tanda 100 hari sebelum hari mati.

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya.

Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja.

Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.

Contohnya seperti daging lembu yang baru disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar. Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini.

Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian , tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat.

Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

Tanda 40 hari sebelum hari mati

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT.

Maka malaikatmaut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa.

Akan terjadi malaikatmaut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

Adapun malaikatmaut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

Tanda 7 hari

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

Tanda 3 hari

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri.

Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti.

Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi.

Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masukke dalam.

Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

Tanda 1 hari

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda Akhir

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum.

Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikatmaut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

PENUTUP

Sesungguhnya marilah kita bertaqwa dan berdoa kepada Allah SWT semoga kita adalah di antara orang-orang yang yang dipilih oleh Allah yang akan diberi kesedaran untuk peka terhadap tanda-tanda mati ini semoga kita dapat membuat persiapan terakhir dalam usaha memohon keampunan samada dari Allah SWT mahupun dari manusia sendiri dari segala dosa dan urusan hutang piutang kita.

Walaubagaimanapun sesuai dengan sifat Allah SWT yang Maha Berkuasa lagi Maha Pemurah lagi maha mengasihani maka diriwatkan bahawa tarikh Mati seseorang manusia itu masih boleh diubah dengan amalan doa iaitu samada doa dari kita sendiri ataupun doa dari orang lain.

Namun ianya adalah ketentuan Allah SWT semata-mata. Oleh itu marilah kita bersama-sama berusaha dan berdoa semoga kita diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah SWT serta kelapangan masa dan kesihatan tubuh badan dan juga fikiran dalam usaha kita untuk mencarikeredhaan Allah SWT samada di dunia mahupun akhirat.
Apa yang baik dan benar itu datangnya dari Allah SWT dan apa yang salah dan silap itu adalah dari kelemahan manusia itu sendiri.

Wednesday, November 9, 2011

Hello Kitty.. Hello Elly.. Hello Emmy

Salam

Animasi yang paling diminati oleh Elly dan Emmy..

Iklan promo Hello Kitty di Astro Ceria..



Elly dan Emmy pun akan menari juga.. sambil mengangguk-ganggukkan kepala mereka..

Thursday, November 3, 2011

Smocking Elly

Salam

Masih lagik gigih berlatih menjahit smocking.. sudah siap jahitannya.. hehehe.. gaun nya.. takk tahu bila akan siap.. kalau siap boleh Elly gayakan.. budak berdua ni dah tak sabar nak pakai.. asyik puji chantekkk.. mamaaaa.. chantekkk.. ni yang buat saya lebih bersemangat bersmocking...

Inilah hasil jahitan saya .. masih perlu diperbaiki...

Tuesday, November 1, 2011

Swiss Garden Hotel & Residences Kuala Lumpur

Salam..

Percutian 3hari 2 malam bersama anak-anak di Swiss Garden Residences Kuala Lumpur.. hehehe biar betul... duduk di putrajaya tapi tidur hotel kat kuala lumpur..

emm.. betul.. betul.. betulll..

Bilik studio, kecik giler.. katil king size.. tapi lengkap dengan freezer, kettle, hair dryer, peti keselamatan, LCD tv, seterika dan papan seterika... RM388 sehari tidak termasuk sarapan pagi..mahal kan.. tu laa.. hotel 4 bintang.. banyak pelangcong asing..



Waktu malam bawak anak-anak pergi jalan kat Bukit Bintang.. peluh jugak ketiak masa menapak tu.. dukung budak kembar lagik sambil meredah orang ramai.. eee.. tak sukaaa..

Lepak sekejap sambil tengok artis jalanan mendendangkan muzik dari lagu-lagu popular ABBA, spice girl, kitaro dan hentah apa2 lagik..

Jumpa banyak orang patung yang merlip merlap..goldenman, silverman, maroonman.. tapi tak ambik gambar pun.. sebab dak kembar ni.. tengokk dah nanggiss..

Bila balik kat hotel.. suami asyik pasang video klip Aizat Sungai Lui.. gara-gara nampak goldenman..




PSS..

Sebenarnya percutian di hotel ini adalah free.. salah satu cara untuk mempromosikan pakej pelancongan.. hehehe..apa kejadah kann.. nak duk hotel kat kuala lumpur.. baik tido kat rumah sendiri..

Friday, October 28, 2011

Saya nak jadi seorang SMOCKER

Salam

Selamat pagi kawan-kawan sekalian.. Semoga kalian sentiasa ceria dan sihat selalu.. :)

Saya sekarang tengah belajar smocking.. smocking ni tak keluar asap tauuu..tapi tetap memberikan satu ketagihan dan kepuasan..

SMOCKING yang dimaksudkan adalah.. hehehe.. merupakan satu jahitan..kuang..kuanggg..

Belajar dengan bergurukan Youtube dan blog-blog sahaja.. sebab buku yang diorder belum sampai lagik.. tension saya..

Jom tengok hasil dari latihan saya..

latihan1
latihan2
latihan3
latihan4
Tunggu hasil smocking untuk baju budak berdua ni nanti :)

Thursday, October 27, 2011

Golden Straits Villas Resort Port Dickson

Salam..

Percutian bersama keluarga 3 hari 2 malam di Golden Straits Villas Resort Port Dickson.. sebab anak-anak nak berenang kat swimming pool.. maka situ merupakan pilihan yang tepat..

Sehari RM275 termasuk sarapan pagi.. tapi bedfesnya terlalu bajet hanya ada nasi goreng, bihun sup dan roti sahaja.. minuman teh dan kopi sahaja... anak-anak memang tak kisah.. sebab diorang nak main air jer.. tapi mak budak sangat frust giler sebab tak dapat bedfes lama2.. tak dapat nak jalankan aktiviti angkut mengankut makanan..

Ada 3 bilik .. master bedroom katil queen, toilet kat dalam bilik.. bilik kedua katil queen juga dan bilik ketiga single bed, ada 2 buah katil.. bilik kedua dan ketiga kongsi toilet kat luar.. bahagian dapur hanya ada kabinet dapur sahaja dengan 4 bijik gelas dan 2 bijik cawan, kettle, freezer dan sinki.. amaran keras tak boleh memasak..

Sampai jer.. terus budak berdua ni terjun kolam.. memang tak ada orang lain.. jadik kolam tu diorang lah punya masa tuu..

Budak kembar ni mengintai dari balkoni jer.. tingkat 2.. lewat petang baru kasi diorang mandi sama.. tapi sekejap jer.. sebab budak kecik ni tak tahan sejuk.. mengigil macam nak tercabut tulang.. kesian tengok..
Master bedroom.. bilik saya laa tuu..

Bilik 3.. single bed..

Bilik 2.. my MIL

Ruang tamu

Sunday, October 16, 2011

Potongan RM10 untuk Baju Elly&Emmy

Salam

Untuk sesiapa yang berminat untuk membeli hasil jahitan saya.. sila berkunjung ke Baju Elly&Emmy.. potongan harga sebanyak RM10 untuk setiap helai baju yang available.. sila rebut perluang ini.. sangat murah.. berbaloi untuk penjimatan wang anda..

Friday, October 14, 2011

Projek Recycle : Seluar Ali Baba

Salam..

Untuk projek recycle kali ini adalah seluar potongan Ali Baba.. seluar potongan besar yang dijahitkan getah pada hujung kaki seluar.. supaya nampak kembong bila dipakai..

Material yang digunakan adalah daripada baju Batik Bali .. kain yang lembut dan lembik.. memang sangat selesa dipakai..

Sehelai baju dapat sehelai seluar ..


Thursday, October 13, 2011

Anak skodeng emak..

Salam..

Tajuk entri sangat panass.. kalau yang ada gejala otak biru, mesti terpikir yang bukan-bukan.. nak-nak yang mengoggel permasalah tersebut.. eeee..

Kejadian yang sangat memalukan ini telah berlaku pada diri saya.. heee... inilah akibatnya kalau pakai kain batik sarong kat umah.. memang akan menjadi mangsa pencabulan oleh anak sendiri ;P

Akibat daripada saya leka duk ambik gambar si kembar ni.. sedar-sedar sorang telah hilang... rupa-rupanya, dia dah masuk dalam kain sarung mama dia..

Inilah orang yang skodeng mama dia.. lagik..lagikkk.. si Emmy.. memang nakal sungguh dak teciik nii..

Wednesday, October 12, 2011

Projek recycle: Skirt Jeans

Salam..

Projek recycle kali ini adalah.. skirt jeanns yang ringkas... untuk mencomelkan skirt tersebut.. boleh jahit sulaman bunga, tampal felt, reben, butang dan sebagainya.. mengikut kreativiti masing-masing..

Material terpakai adalah dari pada seluar jeans papa.. hehehe.. dah koyak bontut..

sebelah kaki seluar dapat sehelai skirt..




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails