Siap sehelai gaun..

Salam..

Gaun rose yang baru siap dijahit..

Jom tengok.. digayakan oleh Miss Elly..

Nak tahu selanjutnya mengenai gaun ini..

Sila ke Baju Elly & Emmy blog jahitan saya.. :PP

Setem kesukaan saya

Salam..

Selamat tengahari semua.. selamat menjamu selera..

Ini adalah antara setem kesukaan saya.. kalau tengok setem ni jer.. terimbas segala kenangan zaman kanak-kanak saya.. banyak masa di habiskan bersama kakak-kakak.. juga suka bergaduh tapi cepat berbaik semula..




Berapa orang anak saya?

Salam..

Selamat petang..

Saya telah ditanya oleh Mila@ Rimbun

Elly&Emmy bukan anak pertama saya..
Sebenarnya saya mempunyai 4 orang anak..
tapi yang hanya 3 orang saja yang tinggal dengan saya di Kajang..

Yang sulung lelaki berumur 7 tahun.. tinggal dengan atoknya di Putrajaya..
Yang kedua perempuan berumur 6 tahun..

Joget-joget 1 pagi

Salam..

selamat pagi semua..

Elly&Emmy masih tidur .. isap susu.. tidur balik.. tu laa padahnya.. hasil joget-joget semalam .. diorang dah tak mau tidur .. sebab dah tertidur masa dalam perjalanan balik dari putrajaya.. sampai rumah jer mata terus segar.. dari pukul 11 mlm sampai ke 1 pagi..



papa dah ngantuk .. kena tidur dulu sebab kena bangun pagi.. tapi budak berdua ni aysik nak ajak main.. orang tidur jer, diorang pakat panjat naik atas badan.. kesudahannya.. papa dah merajuk... terus larik .. pergi tidur kat istana hinggap.. sedih tul hati saya..

"

"

"

"

"

"

"

"

"

hehehe.. sebenarnya sangat kelakar..

Makan reramai

Salam

Alhamdulillah.. kenyang perut malam ni..
makan reramai.. dibelanja oleh abang ipar.. hehehe.. sedap sungguh.. semua licin..





Makan malam

Salam..

Alhamdulillah.. dah kenyang makan..

Hari ni dalam sejarah.. layan entri makanan jer ya.. hehehe.. sapa yang tak suka makan noo...


Masakan yang ringkas saja yer.. janji sedapp dan mengenyangkan :PP

Sate Kajang

Salam...

Selamat petang semua..

kalau makan area kajang tak order sate memang tak sah lerr.. mana tak nya.. kat medan makan tu .. mesti bau asap sate nyer.. tu yang tak tahan.. wangiii.... orang bakar sate pun tak tahan juga .. sebab hehehe.. pedih mater kena asap..

Sate yang fofular kat kajang nni mesti Haji Samuri lol.. tapi serius .. kami sekeluarga tak suka akan sate Haji Samuri.. sebab dah terkena sekali tu .. dapat sate yang macam dah sejuk tapi dipanaskan semula.. keras bebe.. kalau orang tua makan boleh tertanggal gigi palsu.. lepas tu pekerja dier semuanya warga asing.. memang tak mesra alam..

Selalunya kami sekeluarga makan kat medan sate depan masjid ujang bagong.. tapi tempat tu dah dirobohkan.. jadi semua peniaga dier dipindahkan kat medan makan belakang Giant kajang saujana prima.. tapi leceh jugak tempat baru tu.. tempat paking dier sempit sangat..

Haaa.. ada satu gerai sate yang baru dibuka dekat hentian bukit dukung.. sate pun sedap.. orang pun tak ramai sangat .. ok laaa.. tak perlu nak bersesak-sesak dengan asap sate..


sate semalam nyer.. makan kat umah jer...

Baby & Toys Contest

Salam..

Selamat petang semua..

hujan lebattttt.. bessss..

Elly&Emmy telah di tag oleh mama adha untuk pic dengan toys..

dan ini adalah pic nya yaaaa...


okey gud luck si enchem yaaa..

Anggur Autumn Royal

Salam..

Selamat pagi semua..

Hari nak kongsi citer buah kegemaran Elly&Emmy..iaitu buah anggur "Autumn Royal".. buah anggur ni rasa dier memang sangat manis macam makan gulaaaa.. isi nya pula sangat ranggup dan keras(very crunchy).. dan juga tidak mempunyai biji.. sekali makan memang tak boleh berhenti.. Elly sampai gigit jari mama masa suap dia makan.. bagus makan anggur sebab ianya banyak khasiat..

Anggur Royal Autumn mula dipunggut dari bulan oktober sehingga disember.. jadi jangan lepaskan perluang merasai kemanisannya.. dan ianya boleh didapati dipasaraya Giant dengan harga Rm10 kg.. yang di peketkan dalam lingkungan 6-8 hinggit sepeket.. tiba-tiba jadik jurujual Giant tak bergaji pulak

You Are Sweet Blogger Like Candy

Salam..

Selamat petang semua..

Jom tengok Elly&Emmy yang sangat teruja dan gembira..

agak-agaknya kenapa ekkk??


Ini adalah kerana.. diorang ni dapat ..

ni haaa.. sebijik candy dari kakak Nanie..

besar tu.. nanti boleh kongsi yer..

Bila nafsu menguasai kepala..

Salam..

Keyword hari ini...

"stim tengok wanita menyusukan anak"

emmm.. patut laaa.. kes rogol makin menjadi-jadi.. sebab minda dan jiwa masyarakat kita sentiasa dipengaruhi dengan nafsu serakah... takkan lah nak salahkan ibu yang menyusukan anak pulak..sakit jiwa betul!!

Kuih Potong

Salam..

Selamat petang...
hari nak hujan ni..

kalau dah bertandang kesini ...jemputlah makan kuih potong yer.. minuman nyer segelas air teh pegaga panas.. berasap.. biar berpeluh sikit badan.. baru rasa sihat :PPP...

Elly&Emmy sudah 15 bulan dan mereka masih minum susu ibu secara eksklusif

Salam..

Selamat pagi semua..

Hari ni 19 hb.. genap umur Elly&Emmy 15 bulan.. Alhamdulillah.. membesar dengan sihat dan semakin aktif pergerakkan mereka.. tapi masih belum berani untuk berdiri dengan sendiri.. giat belajar berjalan dengan menolak kerusi .. mulut pun semakin petah membebel.. yang paling saya suka dengar bila mereka memanggil "mama" dan "papa".. bunyinya lantang .. bolatt dan bertenaga.. dengan muka yang sentiasa ceria..

Saya juga memanjat kesyukuran pada Ilahi kerana diberi rezeki susu ibu yang cukup untuk sikembar berkongsi susu.... Semoga saya dapat susukan mereka sehingga berumur 2 tahun.. Aminnn..


Si Emmy yang nakal.. tak sempat mama nak angkat kampit beras tu.. dia dah panjat.. buat muka katoon..

Selamat Hari Raya Qorban

Salam..

Selamat Hari Raya Qorban dari Elly&Emmy sekeluarga.. kami tidak pulang ke kampung perlis atau pahang.. duduk rumah atau mungkin esok keluar ronda-ronda saja..

Pada yang pulang ke kampung.. berhati-hati ketika memandu..

Teringin nak makan..

Salam..

Saya sekarang tengah teringin nak makan niii.. kerang bercili.. tulunnn..

Pss.. nak resepi kerang bercili? sila klik

Video klik menyanyi sambil cium ketiak..

Salam..

Selamat berhujung minggu..

Hari ni saya nak berkongsi 1 video klik yang sangat digemari oleh Elly & Emmy.. kalau dengar jer muzik yang sangat rancak ni.. diorang akan terus berjoget-joget dan bergoyang-goyang montut sambil melambai-lambaikan tangan..

Paling bes tengok kebiruan dan kehijauan laut dan langit.. rasa amat tenang.. teringin nak pergi ke pulau itu..



Okkk..kalau yang dah tengok vidoe klik itu..

satu soalan cepumas.. berapa kalikah Carol Samaha telah mencium atau mengambil bau akan ketiak bushuk asyam dier.. heheheee... kitaorang pakat-pakat kira.. dapat 6 kali ..

Makan malam nasi ayam

Salam..

Alhamdullillah ..kenyang.. baru selesai makan malam.. menghadap PC jap.. sambil telinga dengar berita TV3.. bosan dengar berita.. asyik-asyik jenayah, rompak,rogol, bunuh dan segala-segalanya.. yang membuatkan hati rasa risau .. tak selamat jerrr.. lepas tu bab politik.. ngko bantal aku... aku bantal ngko.. tak tahu mana betul.. cam katun pulak..

fenin-fenin .. baik layan gambar nasi ayam ni.. sedap tau.. paling bes.. cili tu.. fuhh pedas giler.. meleleh air hidung .. kalau nak rasa.. nuuu ..pi cari kat medan makan tesco kajang..



Kek coklat Nadya

Salam

Selamat pagi semua..

Jemput sarapan kek coklat Nadya yer.. baki yang semalam punya...


tangan kecik siapa kah itu??
pss..kalau nak resepi kek ini.. boleh terus ke kedai kek Kings :PP

Solekkan gothic cara Elly

Salam..

Apakabar semua??

Hari ni Elly nak tunjukkan cara-cara untuk bersolek cara gothic.. untuk digayakan pada hari raya Haji nanti... ekekeh.. lembu pun boleh pengsan.. tak sempat nak dikorbankan.. tergezut..

Jom tengok pada pic.. kalau ada pertanyaan.. sila tinggal pada petak komen.. nanti Elly akan jawab dengan menggunakan bahasa gothic yang mana.. Elly sendiri pun tidak paham.. hehehe.. cakkkk..

25 perkara tentang kami

Salam..

Kami telah di tag oleh Mommy Icha dan Mama Kembar3
'Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, fact, habits, or goal about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tagged the person who tagged you. If I tag you, its because i want to know more about you.'

kami mahu tag
si gajah, si arnab, si musang, si harimau, si kucing, si tikus, si kuda, si rusa, si keldai, si ular, si unta, si singa, si kura-kura, si kambing, si lembu, si kerbau, si bangau, si puyuh, si katak, si jebon, si ayam, si itik, si burung, si semut dan si siput.. kerana mereka ini adalah kawan-kawan wonderpets.. heheheee..weeeee..

Flower crochet

Salam..

Kali pertama cuba mengait.. dan hasil nyer.. ekekehhh.. boleh ker panggil bunga niii..

Sambil lepak-lepak sebelum nak tidur tu.. boleh lerr senaman jari jemari saya yang keras ni.. dengan budak elly ngan emmy sibuk duk panjat kaki buat kuda kepang.. alahai..

Dak Elly suka mengeget


Salam..

Ni muka si budak Elly yang sangat nakal.. dia nak bergurau ngan mama.. tapi yang tak syok nya dia bergurau ngan gigi.. main geget-geget..
Masa mama dia duk baring-baring cam ala-ala berbikini tepi pantai tu.. dia mai panjat atas badan mama dia.. buat kuda jap.. abis geram bila kuda tak jalan.. tiba-tiba jer dia geget lengan mama dia.. apa lagik.. kauuu.. kali ni betul-betul mama dia dah nyerit ..bunyi dah macam kuda .. sakit jugak tuuu.. walaupun geget ngan gigi 4 batang dier tuu..

emm.. dak Elly ni apa lagik.. sengit jer kerja dier.. heee.. geram tul.. rasa cam nak geget dier pulak.. hehehe buat lauk sedap ni.. isi lembut jerr..

Teka montot siapa

Salam..

Jom kiter main teka-teka dengan budak kecik ni..

Lihat pada gambar ituu..

Dan soalannya ialah
montot kuning siapa punya dan montot pink siapa punya???

cepat jawapp..

"

"

"
tekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.. masa dah abisss..

jawapan nya.. tengok jer gambar tu..

Kami bela anjing laut..

Salam...

Selamat bercuti dan menyambut pesta cahaya..

Kekekeh.. kami yang lain dari orang lain.. orang bela kucing.. tapi kami bela anjing laut .. dan paling senang tak payah kasi makan.. tetap gemokkk.. bes boleh pukul dan sepak terajang sama itu anjing laut.. lepastu dia tegak balik.. weee sukerrr..

Berjasa betul anjing laut ni.. mama ngan papa pun boleh lepas tension kat dia.. sekali papa ngan mama sepak.. nunnnnn.. berdesusss terpelanting dari ruang tamu A sampai ke ruang tamu B.. memang terapi yang bagus..

Kalau kawan-kawan nak.. boleh pergi beli kat nunnn kutub utara sanaaa... heheheee..acah jerrr.. berlambak kat giant.. macam-macam spesis ada..harga murah sajokk..


Rangkaian penjagaan lengkap Safi Rania Gold

Salam..

Keyword yang paling banyak dicari dalam Blog Elly & Emmy ialah Safi Rania Gold.. jadik untuk tidak menghampakan pencarian korang tu.. saya letakkan pamplet Safi Rania Gold kat sini.. boleh dijadikan rujukan korang..

lepas ni korang boleh terjah kat Giant, Guadian dan lain-lain kedai untuk mendapatkan produk tersebut.. harga dia tak mahal.. semua orang mampu memilikinya.. hasil diaaa.. emmm.. kena coba sendiriii..





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails