Thursday, September 30, 2010

Tengok Alisa TV3

Salam..

cam biasa.. tepat pukul 2ptg.. adalah aktiviti.. buat taik mata.. ehh.. aktiviti senaman mata.. tengok alisa.. aduhhh.. lemah tull.. asyik nanggisssssssssssss jer.. berebut si Irfan jaaa.. pehhh berbaloii kerr? Natasha.. pehhh.. muka cantek tapi mulut sangat berbisa.. kesimpulannya boleh sakit jiwa tengok citer ni..

pehhh emmy pun dah melalak jugakk niii..

Wednesday, September 29, 2010

Tiga Hero

Salam..

hiii.. hari ni ada yang special tauuu.. umah kami telah dikunjungi oleh kawan baru.. sang hero.. yang bes nyer.. bukan satu .. bukan dua.. tapi tiga hero .. fuhh.. yang dimaksudkan itu adalah kembar 3 permata hati mama Nani..

sebelum ni.. hanya pernah baca dimajalah jer.. tentang anak kembar 3.. tapi kali ni .. dah dapat berkenalan pulakk.. tengok gelagat dia orang.. sangat comel tau...

jom kiter tengok pict si kembar 3 yang kini sudah berusia 2 tahun.. happy belated besday
genggg..
fahmi .. fauzi dan faris.. yang mana satu.. kami pun keliru..
kalau nak berkenalan dengan diorang .. boleh jengok kat sini

Tuesday, September 28, 2010

Gigi kapak kirim salam

Salam..

jom kita usha gigi kapak yang membuatkan Elly demam.. dan tak berapa nak berselera makan benda keras.. dan sangat berselera untuk mengeget ketika isap nenen.. fuhhh.. perittt tuuuu.. mauuu tak nyerittt sajok..

senyuman manis dari elly ngan gigi kapak.. hadoii.. ni baru ada 4 batang gigi.. kesian laak tengok dier.. mulut selalu duk kepam mulut.. gatal gusi.. air liur pulak banyak sampai bertalu-talu..

emmmm.. ni baru giliran elly.. emmy pulak belum menunjukkan tanda-tanda gigi kapak nak keluar.. baru ada dua batang gigi kat bawah jer..

pss.. sekarang ni dua-dua orang ni tengah demam.. kesian kat mereka.. dan kesian jugak kat saya.. letihhh.. lol..

Monday, September 27, 2010

Kongsi pengalaman mengandungkan Elly&Emmy

Salam..

Menjawab pertanyaan dari
MaMa_aDha kak, boleh mintak tolong tak??? kongsikan pengalaman mengandung kan elly dan emmy boleh???
cam mana nak mulakan tu??.. emmm..Alhamdullillah.. semasa mengandungkan Elly&Emmy ni.. saya tidak mengalami sebarang masalah.. bagi saya rasanya sama saja seperti mengandungkan abang dan kakak dier orang.. hanya rasa terlebih letih dan risau saja.. maklum laa bila tahu mengandungkan kembar.. mesti berdebar-debarkan.. ditambah pulak dengan segala kemungkinan yang bakal di alami oleh ibu-ibu yang mengandung kembar.. iaitu kelahiran tidak cukup bulan dan sebagainya.. sebagai persediaan menghadapi kemungkinan itu.. saya banyak membaca mengenai kandungan kembar.. jadi bila dah dapat banyak info mengenai kandungan kembar.. rasa cemas tu berkurangan.. dan sentiasa berfikiran positif serta mengamalkan bacaan Surah-Surah untuk ibu mengandung supaya Allah melindungi kandungan saya dari sebarang masalah.. selebihnya berserah kepadaNya..

Bila disahkan mengandung.. saya sentiasa berangan ingin mendapatkan anak kembar.. semasa 4 bulan mengandung.. naluri ingin mendapatkan anak kembar semakin kuat.. saya kerap kali berangan dan pernah menyatakan pada suami tentang angan-angan saya itu..cerita angan-angan saya boleh dibaca sini
2 kali tergamam.. 2 kali kegembiraan

untuk mengetahui perkembangan kandungan boleh dibaca dilink bawah
Ultrasound minggu ke 25
Minggu ke 29
Minggu ke 30
Minggu ke 32
Minggu ke 33
Minggu 34
Minggu 35
Minggu 36

cerita bersalin..
Temujanji 18 ogos 2009
Dalam wad
Dalam Dewan Bersalin

Begitu lahh cerita nyer.. semuanya berjalan lancar.. Alhamdullillah..

pss..MaMa_aDha naper tak tinggal link.. klu tak boleh juger kiter bertandang.. dan berkenal-kenalan..

Friday, September 24, 2010

Mari tunggang kuda..

Salam..

selamat petang semua.. waduhhh.. cuaca mendung laaa.. dah gelap kat sini.. tapi apa-apapun.. tetap ada aktiviti tau.. hehehe.. aktiviti tunggang kuda.. bukan kuda mainan tau.. tapi kuda jadian.. cam mana tu?

orang yang bakal menunggang kuda jadian itu adalah kakak elly dan.. hahaha.. paham-paham sajalahkan.. siapa yang bakal jadi kuda jadian tu..

jom laa layan pict diorang.. cam ni laa.. kalau berdua.. mesti ada jer benda yang diorang buat.. mencuit hati lol..




psss.. sebab tu mama tak kasi kucing makcik masuk rumah.. takut kami tunggang buat kuda lakk.. hehehe..sukerrr..

Thursday, September 23, 2010

Sepupu baru

Salam..

selamat pagi semua..

pagi ni kami nak perkenalkan sepupu kami yang baru.. baru keluar dari oven tauuu.. ehh betul ker oven?? tak tau laa kami.. dah mama yang cakap cam tu kann..

okk... sepupu kami ni keluar dari oven mak ngah pada 1 Ramadan 1431 (cam biskuit raya lakk) yang diberi nama Wan Raihah Liyana yang bermaksud.. carik laa sendiri nooo..

Dak lama mak ngah menantikan cahaya mata ketiga mereka ini.. setelah gigih bergusti(emmm) dan berurut mak bidan.. dan ini laaa.. hasil nyer.. akibatnya mak ngah kena ganti 30 hari puasa.. hehehe cam mama kami dulu..

Jom kiter layan pict dier.. sangat bambam dan tomei .. hehehe dan banyak bulu tauuu.. tu yang kami gerammmm.. mau picit jerr..




psss.. awal tahun depan kami dapat sepupu baru lagik tau... kali ni dari oven mak long pulakk.. fuyooo.. meriah giler ni.. tak tau lagik.. masuk geng kami atau abang iman.. hehehe kesian abang iman sowang-sowang tak der geng lagik..

Wednesday, September 22, 2010

Jom tengok kami beraya..

Salam..

Selamat petang semua..

wah.. wah.. wahhh.. pergi sana sini sinun semua orang duk bercerita pasal aktiviti raya masing-masing.. amboi bes nyer beraya.. ni yang buat kami jelesss niii.. so kami pun nak citer sama laa... tak kisah laaa.. walaupun macam kurang sikit .. rayanya itewww..

Jom kita mulakan pengembaraan raya..

1 syawal .. kami beraya di kampung moyang belah papa kat kampung Kelibut Temerloh... semua adik beradik wan ada kat situ.. papa Man sekeluarga, tok der, wan der, tok ngah, wan ngah dan sepupu sepapat segalanya.. malam balik kajang semula..

2 syawal.. pagi tu kami bertolak ke Perlis.. malam baru sampai.. masak laa.. duk dalam keter lama giler.. biasa laa.. ada budak-budak kecik...

3 syawal.. fuhhhh... cuaca kat perlis panas giler.. masing-masing demam.. usung bantal jer.. sampai kakak Elly dah jadik cam tarzan jer..tak caya.. tengok baju dier.. sampai tertidur atas papa bear kat buaian luar umah..

4 syawal.. duk umah jer.. tapi duit raya masyukkk tau.. walaupun sikit.. tapi tak per laa.. rejeki jangan ditolak..

ehhh.. ada pulak ibu kucing duk kira duit.. mata duitan niii.. (meowww ada aku kesahh)



5 Syawal.. Al Fatihah untuk atok yang kembali ke Rahmatullah..

tu laaa.. citer raya kami yang kurang beraya..

psss.. ada sapa-sapa yang nak kasi duit raya kat kami tak?..

Tuesday, September 21, 2010

Demam gigi kapak

Salam..

Demam.. demam.. demammm.. tapi bukan demam raya tauuu..

Musim demam sekarang ni.. masa raya kat kampung perlis hari tu.. adik-adik dan anak-anak saudara semuanya demam.. cuaca.. fuhhh.. memang panas giler.. tapi sikembar berdua ni tak demam... hanya bad mood sikit.. sebab terperanjat tengok muka-muka yang tak pernah diorang tengok..

Tapi hari ni.. si kakak Elly dah demam.. sebab gigi kapak kat atas tu nak keluar.. fuhhh.. besar giler.. nampak bengkak sikit gusi dia.. kesian Elly.. muka merah dan panas jerr..



Adik Emmy tak demam lagik.. tapi cam nak demam gak.. nak berjangkit laa tu.. walaupun gigi kapak tak keluar lagik..

Suka Emmy tengok koolfever kat paler kakak dier.. sebab dia duk aim nak tarik.. bila mama cakap "jangannnn" terus dia senggih.. lepas tu dia ok jerr.. dah tak sibuk nak usik... bijak tul adik Emmy ni.. paham jer bila mama larang..

psss...Bila anak-anak demam.. mak budak pun tumpang lembikkk... letihh badann..

Friday, September 17, 2010

Al Fatihah untuk arwah Ayah

Salam..

Al Fatihah untuk arwah ayah saya..Ku Yaakob Bin Ku Lah (1945-2010).. yang telah kembali ke Rahmatullah pada 14 september 2010 bersamaan dengan 5 Syawal 1431.. setelah hampir 5 tahun terlantar dikatil.. lumpuh separuh badan akibat serangan strok pada tahun 2005..

Semoga roh ayah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.. Amin..

Gambar twins dengan arwah tok wan , raya tahun lepas.. masa dalam pantang 44 hari.. dan raya tahun ini .. sempat juga tok wan melihat twins yang sudah berusia setahun..

Thursday, September 9, 2010

Selamat Hari Raya Aidil Fitri 2010

salam..

yeay.. yeayyy .. esok raya.. fuhh .. bes nyer.. nanti dapat duit raya.. hehehe..

dikesempatan ini .. kami ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri .. maaf zahir dan batin kepada semua umat islam.. dari elly & emmy sekeluarga

pada yang balik kampung.. berhati-hatilah ketika memandu.. ingat orang tersayang.. supaya kepulangan kita disambut dengan kegembiraan bukannya dengan tangisan..

Saturday, September 4, 2010

Biskut raya sendiri bikin

Salam..

emm.. macam mana? Biskut raya dah siap ker? Tak kisah ler.. buat sendiri atau beli.. janji mesti ada biskut raya di pagi raya nanti.. tak kan nak jamu tetamu ngan biskut oreo pulak kann??.. pelikk tuuu..

Saya setiap tahun memang buat biskut raya.. opppss.. kecuali tahun lepas.. sebab beranak elly ngan emmy.. no puasa no raya lerr..

Setiap tahun memang buat biskut raya yang sama jer.. tak banyak jenis.. tapi satu jenis tu mahu berbalang-balang.. yer laa.. untuk diri sendiri.. untuk mama dan untuk mak..

Antara biskut raya yang dah siap buat...

Biskut Tat Nanas


Biskut Makmur


Biskut coklat chips


**Pic hentam pic lama jerr

pss.. hari ni nak buat biskut raya.. tapi tak jadik pulak.. cik abang ajak ronda2 pulak..

Thursday, September 2, 2010

Anak lembu minum susu ibu..

Salam..

Pelik dan aneh.. tapi itu lah hakikatnya.. dunia.. duniaa...
kalau anak manusia minum susu lembu.. itu perkara biasaaa.. tapi kalau anak lembu minum susu manusia.. aiii .. memang luarbiasa.. tak bisa gituu..
RAJASTHAN, India - Seorang wanita di kampung Kilchu, Rajasthan India, Couthi Bai menyusukan seekor anak lembu berusia 46 hari dengan susu badannya.

"Selepas ibunya mati, saya memegangnya dan memberi susu badan. Saya membesarkannya dengan susu saya. Saya menyusukannya sebanyak tiga atau empat kali sehari sama seperti yang diperlukan oleh seorang bayi. Tuhan pasti gembira jika saya menjaganya," kata Bai.

Kini, anak lembu itu sentiasa mengekori Bai.. kosmo


Macam-macam.. ni kes pertukaran penyusuan anak..


*pic kredit google

Wednesday, September 1, 2010

Hooo.. umah kami dah bersawang niiii..

Salam..

Selamat petang semua.. cakk.. cakkk..

Fuhhh .. lama giler tak update blog ni.. abis bersawang.. kalau umah tinggal macam nii.. mungkin dah ada penunggu..takuttt.. tapi kalau blog tinggal lama tapi ada lagik penunggu.. ok tu.. masyuk trafikkk..ceh apa laa yang saya duk merepek ni... aiiii..

cam mana puasa ari ni.. ok tak?.. saya ok jer.. budak-budak pun ok jer.. abang Iman ngan kak Nadya puasa yang yuk jer... sampai tengahari dah selak periuk.. hehehe.. elly ngan emmy.. hahahaaaa... nentekkk jer kerja nyer.. siap rebut lagik... kena laa breasfeed kedua-duanya serentak..

menu petang ni.. haaa... kena bukak buku ni... poning paler..

ok.. cauu.. bebe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails