Kisah si adik yang nakal

Salam..

Selamat pagi semua..

Sebelum itu jom tengok gambar adik emmy kat bawah ni.. agak-agaknya apa yang dia tengah buat tu.. main cak-cak ker?

Budak kecik ni sangat aktif menyulur.. kalau letak atas tilam.. sekejap jer.. tengok-tengok dia dah tolong mop lantai.. merata dia pergi.. sampai bawah meja kopi pun dia masuk parking.. fuh pening kepala saya.. tu belum tambah ngan kakak.. memang bersih lantai umah saya.. hehehe..bertuahkan saya.. ada anak-anak yang rajin tolong mopkan lantai..

Suatu hari budak kecik ni merayap kat meja kopi.. kat atas tu ada beg pakaian diorang yang baru saya kosongkan.. kebetulan tali beg tu tergantung dan sampai dicapai .. apa lagik.. terus dia tarik.. Emm.. beg yang terbuka tu terus jatuh dan tersekup atas kepala dia.. memang muat-muat jer dia dalam beg tu.. apa lagik terkejut kambing laa adik.. terus nyerit.. saya tengok gelagat dia memang kelakar..

PS.. ni nasib baik benda yang tidak merbahaya.. bayangkan kalau atas meja itu ada air kopi panas.. tentu parah.. jadi nasihat saya kepada mama-mama.. sentiasalah kita berhati-hati dan peka mengawasi anak-anak kecil.. kemalangan boleh berlaku dimana jua walaupun di rumah sendiri..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails