Kurun Najwa

Betul-betul saspender

Kejadian yang berlaku semalam.. masa tu semua anak-anak dah tidur.. saya dan somi lepak kat bawah sambil baca majalah dan bersembang...

Tiba-tiba saya terdengar satu bunyi yang aneh.. seperti sedang mencakar dan mengigit.. dalam kepala hotak dah pikir yang bukan-bukan.. saya bertanya kepada suami.. "dengar ker?".. tapi somi tak dengar apa-apa.. atas desakan saya yang telah bermuka cuak.. somi pun naik keatas.. sambil jalan terhendap-hendap bersedia dengan sebatang kayu... saya pulak mengekor dari belakang...saspek bunyi tu datang dari dalam bilik.. masuk dalam bilik.. chek segalanya.. tapi tiada apa-apa..

Tapi masih ada terdengar bunyi.. kali ni dari luar bilik..somi dah bersedia ngan kayu tuk melibas.. ... tengok disekeliling tak ada apa-apa.. tiba-tiba disuatu penjuru saya ternampak satu benda... agaknya apa yarr..

mungkin antu... eee.. takotttt nyaaa..

mungkin musang..

mungkin tupai

mungkin tikus...

mungkin cicak..

mungkin lipas...

semuanya salahhhh..

dan sebenarnya.. Yunaaaaa.. ada kat sini!


seekor kumbang hijau.. mungkin kumbang taik lembu kut.. yang tersesat masuk kedalam umah saya... nget.. nget.. ngettt... sungguh saspen.. abis mengigil bulu betis saya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails