Kakak jaga adik tidur

Semalam.. diorang memang tidur nyenyak betul.. tak pernah lagi diorang nanggis tengah malam... time nak minum susu.. dengar diorang isap jari..... beri susu.. diorang sambung tidur malam... tak pernah lagi diorang jaga tengah malam ajak bersembang... alhamdulillah.. boleh la mama tidur.. tu pun tidur2 ayam jer... mana ada orang beranak kecik tidur mati kan... mesti ada risau jugak.. tingat kat anak!... nanti kalau dah besar sikit.. tak da la risau sangat..




Pagi ni.. kakak yang bangun dulu.. tu pun dah pukul 10 lebih.. kira siapa yang bangun dulu.. dier la yang dapat layanan dulu.. minum susu.. mandi.. pakai wangi2.. siap cantik2... lepas tu boleh la buat aktiviti sendiri.. buat bunyi-bunyian.. dah letih.. tidur sekejap.. nanti bangun minum susu pulak..



Si adik masih tidur... bila kakak dah siap segalanya.. baru dier jaga... layan si adik pulak..



Siap sudah mengurus diorang untuk pagi ni.. sekarang nak gi jemur baju pulak.. nanti nak ajar kakak Ya membaca pulak!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails